Året som gått!

Dröm om morgondagen, minns gårdagen, lev idag!
Detta tycker jag är ett bra ordspråk.
Såhär på sista dagen på året,
är detta vad jag minns mest av 2011:
 
(bilden från vykort.com)
Januari:
Ett nytt år började!
Hemma hände  det inte så mycket denna månaden.
Men en fondvägg i vardagsrummet ändrade färg ifrån det
glansiga julröda till det matta gula:


Många tapetinlägg blev det, då leverantöererna kom med många nyheter:


Ett besök på Formex, där den mest besökta montern måste vart
Maria Montazamis:




Februari:
Denna månaden var "glitter&glamour"
Så förstås var det underbart att följa "premiären"
av sitt favoritprogram "Melodifestivalen":

Och som "grädde på moset" när man pratar glamour,
så åkte familjen på en resa till "Hollywood" och Los Angels:-)
Jag vill TILLBAKA!!!!



Mars:
Urless på köket, så någonting var tvunget att göras!!!
Snart ska det bli en totalrenovering "häruppe",
så t.o.m jag insåg att det inte gick att lägga ner
varken mycket pengar eller tid på ett stort projekt här.
Så jag satte igång med en "budgetrenovering":


Jag deltog på skoj i Hemtex dukningstävling,
och blev så otroligt glad när min nyårsdukning vann 2:a pris!


Ett mycket trevligt besök i Stockholm med kollegor från hela
Sverige då Colorama anordnade en egen mässa.
Dessutom bjöds det på en bra show med Charlotte Perelli:



APRIL:
20-års jubileum på jobbet!!!
Det firades med tårta och ballonger,
och det var fullt med folk i butiken:


Härligt påskväder och en "påsk-fest" dukning:




MAJ:
Melodifestivalen hade final, och min favorit Eric Saade vann:-)


Bloggade om "maskroslampan" som efter ett år i kartongen äntligen
skulle få de "dagens ljus" ;-)
Detta hanns inte med. Men nu sitter den på plats.
Bilder kommer nästa vecka.....

Var på en lärorik utomhuskulör-kurs med Alcro och Karin Fridell,
som var mycket givande:


Jag badade för första gången i ett utespa vilket var sååå skönt.
Det resulterade i att det inte dröjde länge förräns vi beställde ett eget:




JUNI:
Jag tog en bloggpaus av "personliga skäl",

JULI:
Blogglusten kom tillbaka.
Mycket tack vare att min underbara bloggkompis "Pysseliten"
kom och hälsade på mig på jobbet och jag insåg vad mycket
jag saknade bloggandet och vad mycket det gett:-)))))



AUGUSTI:
Äldsta dottern blev myndig
och det var en "svår dag" för hennes mamma,
som redan nu börjat "oroa sig" för den kommande sommaren
då hon tar studenten och hennes lillasyster också blir myndig ;-)


Nästan varje ledig stund tillbringade mannen med att
få färdigt vårt uterum. Själv blev jag lite "rastlös" av att
inte kunna hjälpa till med något. Så för att komma till ro
så tapetserade jag en färgglad fondvägg uppe i hallen:


September:
Det hände säkert andra saker i September.
Men det jag minns starkast var vår resa till New York.
En fantastisk häftig vecka och det var första gången
jag besökte "the big apple". Jag hoppas att det inte var den sista.
Hit vill jag tillbaka! (Ni som följt min blogg under åren har nog förstått
vilket favoritland jag har som resemål;-)



Oktober:
Efter att ha varit med och planerat Coloramas monter
inför Villamässan i Skövde,
så var det kul att den första helgen i oktober jobba där:

Uterummet blev klart och det var dags för mig att fixa
det roliga "piffet":

Jag fick fortsätta min utbildning som Coloramas Inredningsdesigner
och åkte på en givande 3-dagars kurs till Stockholm:

Hemma var det dags att påbörja ett nytt projekt.
En renovering av äldsta dotterns rum:


November:
Åkte på en bra kurs med Mija Kinning som kursledare
hos Boråstapeter. Där träffade jag också många nya
trevliga kollegor från vårt avlånga land:


Hemma hände det inte så mycket,
men jag ändra lite färg på kuddar och mattor:


Jag och dottern tog en helgtripp till Stockholm,
där vi bl.a gick på Lena PH:s drömshow:




December:
Även i december blev det en tripp till hvudstaden.
Denna gången tillsammans med mannen och våra kära grannar:


Jag hade för första gången ett färgsättnings-jobb till
en frisörsalong. Såhär såg det ut före/efter:


Julstämningen hade svårt att infinna sig,
så spontant tog vi med barnen och satte oss på tåget
mot Göteborg och "Jul på Liseberg" den 4:e söndagen i advent:



Jag önskar er alla ett GOTT NYTT ÅR!!!
Nyårslöften har jag slutat att ge.
Hur är det med er?

Men jag har naturligtvis ett mål och det blir framförallt att
ge er förbättringar här på bloggen:
Glesare inlägg och säkert ointressantare inlägg
har det nog tyvärr blivit denna hösten.
Jag kan avslöja att jag haft tankar och funderingar på något annat STORT
som kommer att påverka mitt liv mycket framöver....
Beslutet är nu taget, och jag ser fram emot 2012!!!!!




Avlutar detta året med att spela en passande låt
med min absoluta FÀVORITGRUPP!!!

Kommentarer
Postat av: Petra

Vilket härligt år, fin sammanfattning. Stor kram och ett 🎉🎉🎉🎉gott nytt år🎉🎉🎉🎉

2011-12-31 @ 13:11:44
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: Karina

Fin resumé av året du har gjort!

GOTT NYTT ÅR!

Kram karina

2011-12-31 @ 13:33:22
URL: http://www.karinasinspirationsblogg.se
Postat av: PYSSELITEN

nu är det lunga läget på jobbet så passar på att titta in hos dig :) Du har ju haft en kanonkul år med massa som Kul .Jag väntar in att f¨åstänga

och åka hem och bada bastu och äta planka :) Kram gott nytt igen .

2011-12-31 @ 17:29:10
Postat av: Åse - Interiörguiden

Nu hoppas vi på ett fantastiskt 2012! Jag blir lite nyfiken på dina planer, berätta så fort du kan : )



Kram!

2012-01-01 @ 11:42:38
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: Lena L

Gott nytt år Lotta med familj, från Anders och Lena! Blir spännande att höra om vad beslutet gäller. Kul att läsa om ditt år och blir sugen på att besöka New York.

2012-01-01 @ 13:48:08
Postat av: Annika

Kul att se när du gör så här. Man hinner med en hel del ändå när man tittar tillbaka. Kram!

2012-01-01 @ 15:49:57
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: Lotta

Åse:

Jag lovar att jag snart ska berätta.....:-) kram

Lena:

Önskar er detsamma!!! Ja, New York var en fantastisk stad. Vill verkligen tillbaka:-)

Ska snart berätta om "beslutet". kramisar

2012-01-01 @ 18:19:20
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Barbro Karlsson

Hej God fortsättning på det nya året! Om det stora är vad jag tror så blir jag jätteglad! Jag önskar er lycka till och är övertygad om att ni klarar det med bravur!

Kram Barbro Mariestad

2012-01-02 @ 19:31:57
URL: http://coloramamariestad,blogspot.com
Postat av: Proforma - Irene

Härlig sammanfattning, vad mycket ni gjort och hunnit med!

Nyfiken... det är bara förnamnet... avslöja! Nu! :)

God fortsättning, Lotta!

Kram

2012-01-03 @ 00:09:22
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Lotta

Barbro:

TACK så mycket:-)Jo, din "gissning" är nog rätt;-)

kram

Proforma: Önskar dig detsamma. JO jag ska snart avslöja.... kram

2012-01-05 @ 06:38:09
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Hej



Här dimper man ner efter ett års bloggpaus och hittar en hemlis!!!! I vilket fall som helst så önskar jag dig lycka till med vad det är du tänker sparka igång och det ska bli roligt att hänga här igen.

2012-01-05 @ 15:57:52
URL: http://enoannandag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0