Melodifestivaldags

Snart är då årets musikhöjdpunk igång.
Ikväll är det dags för den första deltävlingen i melodifestivalen 2011.

(Deltagarna i första deltävlingen, Bilden från SVT)

Storfavoriter ikväll är Danny  Saudeco (tidigare Idol-deltagare) och
Jenny Silver som ju var med i festivalen även förra året.
Ifjol slutade det inte så bra. Så hon längtar säkert efter revansch.
Själv tycker jag att hon var som allra bäst när hon sjöng dansbandsmusik
på 90-talet. Jag har flera skivor hemma från gruppen "Candela",
som hon medverkade i då.  Detta var låten jag gillade bäst.
(blir riktigt "buggar-sugen", även om jag gör det hellre än bra;)
Annars var det väl dessa fina låtar, Viva Fernando Garcia
(vann Tv3s schlagerfestival)
och
"När du ser på mig" (etta på svensktoppen) som  som hjälpte
Jenny Öhlund, som hon ju hette då, att bli en av våra dansbandsdrottningar.
Nu ska det bli spännande att se hur det går för våra stora favoriter ikväll.



Marie Serneholt och Rickard Olsson är programledare detta året.
SVT kan du läsa mer om dom, och smyglyssna redan nu på
kvällens bidrag.


Ska du följa melodifestivalens alla deltävlingar?
Själv blir det till att kolla på repriserna på de tre första.
Ikväll ska jag på pokerturnering. Nästa vecka åker vi på semester,
vilket innebär att jag missar två deltävlingar till.
DÅLIG planering av en "schlager-fantast", eller hur ;)


Kommentarer
Postat av: Anna

haha..ja vet du jag tänkte innan idag när jag lyssnade på radio att jag skulle g in på din blogg och se vad du har skrivt om Melodisfestivalen, visste ju att du är fantast :)

Snd att du missar, FAST semester är ju klart bättre...ska ni åka till värmen??

2011-02-05 @ 14:55:08
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Anna

Kommer att följa programmet!! Hoppas att det blir bättre bidrag än idag dock!



Kram

2011-02-05 @ 21:02:45
URL: http://trollistrollmorsan.blogspot.com
Postat av: A House With A View

Vad hääärligt att melodifestivalen kört igång, love It! Inte så där jättebra bidrag ikväll dock...



Kraaaaaaaaaaaaaam aka

2011-02-05 @ 23:33:59
URL: http://ahousewithaview-aka.blogspot.com
Postat av: Proforma - Irene

Missade det igår... missade att spela in det också. Tänkte spela in reprisen ikväll, kan ju vara kul att höra låtarna.

Kram

2011-02-06 @ 21:52:21
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0