Färgsättning: Frisörsalong

När man har gjort en färgsättning hos en kund,
är det extra roligt när man efteråt får se bilder,
eller komma tillbaka och se det färdiga resultatet :-)

                     FÖRE:                                              EFTER:


Idag har jag fått lov att få visa bilder från mitt senaste uppdrag,
som bestod av ett garage som skulle göras om till en frisörsalong.
Detta var förstås ett jätteroligt uppdrag:-)
Såhär såg det ut när jag kom på första besöket:








Jag fick se en skiss på var toalett, schamponering och
klippstolar skulle stå. Vi hade då också ett litet samtal
om att Åsa önskade få bort "garagekänslan", och att hon gillade
en "trendig" stil. Jag frågade också efter färgerna på hennes "logga", 
då jag tyckte det kunde passa att ta upp dessa kulörer i inredningen.
Efter vår lilla pratstund och lite fotande,
var det sedan bara för mig att köra igång.
Min första tanke var att försöka "bredda" den smala
väggen som man ser det första man kommer in.
(när toaletten skulle komma på plats skulle detta göra att väggen
såg ändå smalare ut) 
Så här blev mitt förslag en smalrandig tuff tapet
som sätts vågrätt, vilket gör att väggen kommer upplevas bredare.
Färgerna som i salongens "logga", svart, vitt och cerise.

Önskemålet var ju också att få bort "garagekänslan", så på den långa
väggen där speglarna och klippstolarna skule placeras föreslogs att göra
en varmvit trävägg.
Ett mörkt klinkergolv tyckte jag blev snyggt till de ljusa väggarna,
som målas med en varmvit kulör (äggskal)i glanstalet 20,
(vilket betyder att den  är lite tåligare än en "vanlig" väggfärg)

Toaletten som inte var så stor målas ljus för att kännas "rymligare".
För att återknyta med lite färg, togs den cerise kulören upp
och förslaget blev att bara sätta en tapetvåd av tålig kvalité,
med ett träd bakom toaletten.
För att kunden ska få en känsla av helheten, så gjordes en "moodboard"
där färgerna och några tyg- och tapetprover klistrades upp.
När Åsa kom till butiken för att titta på mitt färgsättningsförslag så det ut såhär:

Hon blev väldigt nöjd med förslaget och köpte hela upplägget.
Och i fredags då jag var bjuden på invigningen fick jag  lov att fota
och få visa det färdiga resultatet här på bloggen:


(Tapeten heter "Stripes XL" och kommer från Midbec)


Här är det först grundat med en spärr/isolering för att spärra genomslag
från kvistarna. Därefter är brädorna målade i kulören "äggskal"
Färgen som använts heter Lady Classic 15. (En snickerifärg som är matt)
och kommer från Jotun.


(Bakom toaletten sitter en mycket tålig tapetvåd av mönstret "Lumimarja"
Kollektionen kommer från Marimekko som säljs av  Midbec
)

ÅSA: Jag önskar dig ett stort LYCKA TILL med din nya fina salong!!!!


Kommentarer
Postat av: Annika

Woaw så fint!!!! Visste inte att du var inredningsarkitekt också?

Du är ju grym!

Kan du komma hit o hjälpa mig lite med ;)

Kram

2011-12-06 @ 12:09:38
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: Malin

Riktigt snyggt!!!

2011-12-06 @ 14:08:53
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: isabella

allt bra? :)

2011-12-06 @ 19:51:34
URL: http://sixbillionsouls.blogg.se/
Postat av: pysseliten

åhhh så fint så du är BÄST så fint du har fått till det nu vill jag att Ebba ska ha rosa ;))

Och toan vad en sådan sak kan gör under bara någon våd . Soenen ska ha några våder av någt i sitt vardsrum men vet inte va 'än . Nu måste jag srcolla upp igen och kolla .Ps får jag låna bilder och länka en dag :) Om frissans fina frissa :)

2011-12-06 @ 20:59:09
Postat av: pysseliten

åhhh så fint så du är BÄST så fint du har fått till det nu vill jag att Ebba ska ha rosa ;))

Och toan vad en sådan sak kan gör under bara någon våd . Soenen ska ha några våder av någt i sitt vardsrum men vet inte va 'än . Nu måste jag srcolla upp igen och kolla .Ps får jag låna bilder och länka en dag :) Om frissans fina frissa :)

2011-12-06 @ 20:59:11
Postat av: pysseliten

åhhh så fint så du är BÄST så fint du har fått till det nu vill jag att Ebba ska ha rosa ;))

Och toan vad en sådan sak kan gör under bara någon våd . Soenen ska ha några våder av någt i sitt vardsrum men vet inte va 'än . Nu måste jag srcolla upp igen och kolla .Ps får jag låna bilder och länka en dag :) Om frissans fina frissa :)

2011-12-06 @ 20:59:12
Postat av: Åse - Interiörguiden

Så fint det blev, bra jobbat, super lyckat resultat med de randiga tapeterna och Marimekkon på toaletten!



Kram

2011-12-06 @ 23:47:09
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: Alexandra Kjellman

Snyggt!

2011-12-07 @ 07:49:19
URL: http://alexandrakjellman.webblogg.se/
Postat av: Lisa

JÄTTE SNYGGT!



Mvh

Lisa från Ljungskile

(Mija gruppen)

2011-12-08 @ 16:00:37
URL: http://penselman.wordpress.com
Postat av: Karinas inspiration

Jättefint! Snyggt med träväggen också!



Jag har också tapetserat den cerise-svart randiga "Stripes"tapeten (på längden-o-bredden) fast bara i en visningsinteriör i affären.



Världen är bra liten! med tanke på Niklas och din chefs sons bygge här i K-d!

2011-12-08 @ 21:41:08
URL: http://www.karinasinspirationsblogg.se
Postat av: Dorthy

Ojjjjj! Vad duktig du är, så snyggt !! Hoppas att kunden tycker detsamma ! Va fint att du fick in det cerise även på toa . Bra jobbat !!

2011-12-11 @ 22:03:05
Postat av: Lotta

TACK för era fina kommentarer :-)))))

2011-12-15 @ 17:50:50
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0