Sams igen ;)

Kommer ni ihåg min "nye vän" jag skaffade förra året,
och genast sa upp bekantskapen med? ;)
Nu har jag bestämt mig för att ge "vår relation"
en ny chans. Och än så länge har vi hållit sams ;)

Jag hade en stor plastduk på vårt utebord förra sommaren.
Detta resulterade i att det bildades svarta hemska fläckar,
av fukt under duken:(

(Nu ska bordet snart bli fint igen, med hjälp av min vän;)



För nu finns det ingen annan utväg,  bordet måste slipas.
Därför har jag nu tagit hjälp av min kompis "excenterslipen"



Nu är bordet nästan färdigslipat och ska oljas in igen.
Själv hade jag helst velat målat det vitt, även om det innebär mer
jobb i framtiden. J sa bestämt NEJ, så det är bäst att "lyda" ;)

Regn, regn , regn här.....
Jag vill ha tillbaka solen som tittade fram ett par dagar.
Utemöblerna har som sagts, börjat plockas fram.
Altan, terrass och balkong-golven är skurade.
Vad glad jag är att jag terrasslaserade alla golv förra året.
De är lika fina i år, behöver alltså inte oljas, och är underhållsfria i 3år!


Jag längtar efter att fixa med blommor, dynor, lyktor
och annat skojigt utomhus NU.....

Hur långt har ni kommit mer er "vårstädning" ute?




Kommentarer
Postat av: Åse - Interiörguiden

Jag städade balkongen i helgen och förhoppningsvis ska jag köpa lite blommor och örter nästa helg. Jag måste även måla om trämöblerna, så jag har en del att ta tag i.



Kram

2010-05-25 @ 21:58:04
URL: http://interiorguiden.blogspot.com
Postat av: Anna

va skönt att ni funnit varandra och blivit vänner till slut :)

Underbart att man kan ha en nära relation till en "maskin". Jag har ju min självgående dammsugare som jag utan att tvekar kallar för kompis :)

2010-05-25 @ 22:24:37
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Bordet var inte alltför grant från början men det har du minsann fixat med "din vän"! Kan hålla med dig om vitt men kan även hålla med din man (?) också! Blir nog mer jobb i så fall!



Och hur lång har vi kommit? Jo... möblerna är laserade och på plats, nästan allt är sått i trädgårdslandet, växthuset är påbörjat, flera rabatter är rensade... men mycket, mycket är kvar! Blommor ska jag köpa till helgen, hoppas att det är uppehåll så jag kan plantera också!

Kram

2010-05-25 @ 23:26:26
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Tess

Gud va du vart duktig!!!



Själv har jag inhandlat nya trädgårdsmöbler i laserad furu så jag slipper allt arbete inoljning =)



Altanen har sett sina bästa dar och kommer vandra vidare til de sälla jaktmarkerna efter denna sesong så de kommer jag bara att skölja av i år...Har även jag funderat på Terasslasyren, men det lutar åt lärkträ på den nya terassen och då slipper jag allt besvär med lasering eller inoljning...jag kommer inte att sakna de ett dugg!!!



Blommorna skall ner i sina krukor till helgen, Letsr efter snygga amplar att hänga i underspikningen på framsidan...sedan är jag klar med årets förberedelser =)



Hoppas ni får bättre väder // Kram kram

2010-05-25 @ 23:35:43
URL: http://trolldesign.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag har inte alls kommit igång med trädgård och altan. Det enda vi gör är klipper gräset :(



Det finns såååå mycket vi vill göra (och BEHÖVER) göra men vet knappt var vi ska börja. Men det lutar ev åt att börja med trädäcksbygget snart.

Om och när det blir, ska vi oxå måla med jotuns terasslasyr, fastnade för den, när du skrev om den häromåret. verkar jättebra!!!



kramkram

2010-05-26 @ 13:42:50
URL: http://godisfrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0