Utmaning

Jag har fått en utmaning av min bloggkompis Proforma :)
Jättekul. Hon har en jättebra blogg som jag läser varje dag.

Roligaste minne:
Det blir från år 2004 då vi gifte oss i Karibien.
Vi (läs Jag)  hade planerat allt in i minsta detalj ett halvår innan.
Fotograf, blommor, vigselplats,häst&vagn,kläder, skor och massa annat.
Vi åkte på en kryssning i västra karibien. Och jag hade hittat ett
underbart litet "gazebo" på Grand Cayman, som verkade perfekt.
2 veckor innan vi skulle åka kom stormen "Ivan"
och förstörde hela ön. Vi fick besked om att stoppet på just den ön
förmodligen skulle ställas in, och vi skulle få besöka en annan ö istället:(
Alla bokningar med vigselförättare, fotograf, blommor och allt annat var redan
betalt och gick inte att boka om.
Det var för kort tid kvar för att kunna hinna med  hindersprövning
med mera på någon annan ö. Så det var bara att ha is i magen.
Dagen innnan vi skulle åka fick vi då beskedet att förhoppningsvis,
så skulle "vår" båt bli bland de första som skulle få lägga till på ön igen.
Gissa om vi blev glada. Men vi var nervösa ända tills den dagen kom.
Allt slutade lyckligt. Det blev precis så "sagolikt" som vi hade hoppats.
Här kan ni se några bilder från resan.


Favoritmat
Skagenlax med pressad potatis
(superlätt och gott recept, ska ge er det någon dag:)

Favoritfilm
Mamma Mia

Favoritbok
Läser alldeles för sällan för att ens komma på nån:(

Favoritfärg
När det gäller kläder blir det svart
Inredning: Vitt med starka accentfärger

Mest pinsamma
Jag har jobbat på ett gatukök.
När jag var ganska ny, fick jag en dag på en stressig lunch
en beställning på en "hamburgetallrik"
Jag frågade om kunden ville ha bröd och allt som ingick?
Så jag värmde brödet och la i sallad, dressing, lök och gurka.
Kunden ville ha med sig "paketet" hem, så jag slog in det i folie.
Efter en kvart kom kunden tillbaka.
Hon hade fått en "hamburgetallrik" utan hamburgare.
Jag hade glömt att lägga i den i brödet,,fniss.
Som tur var så kände jag denna kund.
Så det var bara att  rätta till misstaget och be om ursäkt!!!

Bästa vänner
Alla våra underbara vänner

Sötaste bebis
Mina barn när de var små förstås.
Men just nu är det en jättsöt liten tjej som heter Nellie
(Hon var här i förra veckan, såååå gullig:)

Livs största kärlek
Min familj


(Gustav var såååå stolt när han fick mata lilla söta Nellie:)


Kommentarer
Postat av: Proforma

Så underbart bröllop ni måste haft, vilken tur att ni kom iväg. Så mycket planerande och pengar som det ändå är. Har tittat på bilderna... igen och det ser fantastiskt ut!

Receptet på Skagenlaxen tar jag gärna.

Ha en bra söndagskväll, inte så mycket kvar visserligen :)

Kram

2009-02-08 @ 20:43:36
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0