Bloggåret som gått!

Då är nu år 2009 snart slut.
Detta var mitt första hela blogg-år,
och detta är vad jag minns mest från det gångna året:

Januari:  Ett nytt år med nya renoveringsdrömmar börjar.
               Jag har en hel "lista" i huvudet på allt jag tror att vi
               ska hinna med detta året. Men tyvärr så inser jag nu efteråt,
               att jag även år 2009 har varit en "tids-optimist;)


Februari:
Den roliga helgen då jag fick vara med och jobba
                i Coloramas monter på villamässan i Skövde var spännande
               
för mig, då jag var helt ny i "färgbranchen".
                Renoveringen av "dressing-roomet" på börjades,
                och jag tapetserade alldeles själv för första gången!
                Såhär blev det.
                Bloggen blev heller inte bara en inredningsblogg.
                Det blev mer skriverier om MUSIK, 
                (som också är ett stort intresse för mig)
                Minns alla härliga lördagskvällar, då jag satt fastklistrad
                med döttrarna framför Tv:n och kollade på Melodifestivalen,
                Och ni, mina kära bloggläsare, fick följa alla mina åsikter.
                (Snart är det dags igen:)


Mars:       Oj,
denna månaden var vi verkligen "på hugget"
                All ledig tid tillbringades i sovrummet.
                Och då tänker jag givetvis på RENOVERING;)
                Allt fixades till härinne. Titta här.
                Minns tyvärr också en mindre rolig grej:(
                Louise sista konståknings-tävling i Ungdoms-klassen.
                Då hade jag slarvat med hennes håruppsättning,
                Och allt hår "ramlade" ut mitt under tävlingen. Puhh!!!


April       

                Byggarbetet med solterassen satte full fart.
                Mycket blev gjort, men det är fortfarande endel som ska fixas.
                
               

Maj:          Månaden börjad med en spontan resa med en kär vän,
                 tillsammans med våra barn till Rhodos. Avkopplande och härligt:)
                 När vi kom hem var det dags för "Matstaffetten". Så himla KUL!!!
                 Här gav jag tips för er som inte har det i "er" stad.
                 Altanen på baksidan fick sig också en uppfräschning.
                 Nylaserat golv och nytt tak.  Och de nya möblerna kom på plats:)

Juni:       En månad då vi tog det lite lugnare.
               Härligt väder, och vi kunde verkligen njuta av den nya terrassen:)
               Skolavslutning och midsommar var trevliga dagar.   

Juli:        Vi åkte på vår "traditionella"  husvagns-semester till Varbeg
               När vi kom hem så kom "grävarn" och planade ut vår trädgård.
               Det skulle därefter byggas en mur.
               Men vi kom inte överrens om hur:(
               Så *älskling*, 
              -Nu när det gått ett halvår hoppas jag att du tänkt om;)
              

Augusti:  "Vi" byggde nästan en "ny" balkong
               Det byttes golv, byggdes in lampor och sattes ny panel. 
               Jag fick också till slut iordning på mitt efterlängtade
               musik-system i badrummet.
              

September: Vi blev medbjudna av mina föräldrar till Turkiet,
                  för att fira deras födelsedagar.
                  Sol, bad och shopping med "All-inclusive"
                  En toppenrolig vecka hade vi tillsammans:)
                  Jag påbörjade ett nytt renoveringsprojekt härhemma,,
                  Hobbyrummet!
                  Här blev det sedan stillastående.
                  Jag fick ju för mig att samtidigt renovera vardagsrummet
                  vilket tog mkt längre tid än vad jag trodde.
                  Men nu är målet att Hobbyrummet blir klart här i januari:)

Oktober:     Jag var nära att ge upp "bloggandet"
                  Blev både ledsen och sårad över "skitprat" från några här i "stan",
                  och jag kunde inte låta bli att skriva ett inlägg om min besvikelse:(
                  I efterhand är jag glad att jag gjorde det.
                  För det var alla uppmuntrande ord från ER,
                  som gav mig lusten att fortsätta:)))) 
                   Renoveringarna härhemma fortsatte... 
                  Vardagsrummet blev som nytt!
                  Just nu är det här jag trivs bäst i huset.
                  Tessans rum fick sig också en "makeover"
                  Jag målade golvet och tapetserade en fondvägg.
                 

November:  Bloggen fyllde 1år!
                  Satt denna månaden fastklistrad igen framför Tv:n
                  Men denna gången på fredagar och tittade på IDOL.
                  Bestämde mig för att inte påbörja 
                  någon mer renovering detta året,
                  utan fixa klart allt som påbörjats. Det KLARADE jag:)))

December: Det minnet som gjort störst intryck på mig detta året,
                 var förstås resan till Las Vegas!
                 Kan inte beskrivas annat än Fantastiskt.
                
Fick också åka på en jätterolig inredningskurs med jobbet:)
                 Som avslutning firas årets sista dag med familj&goda vänner.


(Minnen av året som gått)

Ja, summeringen av detta blir att jag känner:
Har vi verkligen hunnit med sååå mycket?
För oftast känner jag "press" på mig själv
att jag inte är tillräckligt "duktig" och gör tillräckligt mycket.
Och tidsoptimist som jag är, så tror jag ju alltid att man ska hinna 
mer än vad man sedan i verkligheten gör.
Men när allt kommer till kritan, så är detta bara ett stort
intresse.
Det som jag allra mest bryr mig om

är att jag tillsammans med mina nära&kära
får vara friska och ha det kul tillsammans.
För givetvis är det vad livet går ut på!

Jag vill avsluta med att önska  dig ett
GOTT NYTT ÅR!!
Min bloggstatsitik har tagit full fart,
och det är jättekul att få kommentarer från er läsare.
Och det vore jättekul att få veta vem du som
läser min blogg är?


Kommentarer
Postat av: Helen

Gott Nytt År! Det var helt otroligt vad du/ni har renoverat under året.

Ha nu en riktigt bra kväll/natt!

Kram från Helen!

2009-12-31 @ 10:58:59
Postat av: Pernilla

Tack, vad glad jag blir! :)



Jag blir så imponerad av allt du/ni hunnit med! Har varit roligt att få se mycket av det här på bloggen. Tur att du bestämde dig för att fortsätta blogga. Ska bli kul att fortsätta följa dig! Din blogg var en av de första jag fastnade för!



Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig!!



Kram Pernilla

2009-12-31 @ 12:22:29
URL: http://vardagslyxhosnilla.blogspot.com
Postat av: Åse

Vilket fantastiskt år du verkar ha haft! Självklart kommer jag att följa din blogg även nästa år, eftersom vi är lika stora tapetnördar båda två så är det extra kul att se vad du hittar på!



Gott Nytt År!



Kram Åse

2009-12-31 @ 13:50:38
URL: http://www.interioroguiden.se
Postat av: Mari

Opps! Va många är duktiga på att skriva vad som hänt 2009. Själv kommer jag inte ihåg:-).



KRAMAR!

2010-01-01 @ 06:02:23
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: Annika

Kul att läsa om ditt år.

Ja jag hoppas att man är bra mamma ändå som du säger.

jag tror ju också på det, även om det känns som man bara tjatar ibland=)



Ha en fortsatt bra start på det nya året så hörs vi!

kram

2010-01-01 @ 15:15:59
URL: http://avantgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0