Tapetångare

Vi har åter tagit upp vårt jobb
på vårt kommande relaxrum härhemma i dag.
Målet är nu att få färdigt här till påsk.
(Vi får se om planerna lyckas denna gången;-)



Jonas har idag rivit bastun,
medans jag har rivit tapeter.
Tapeten satt klistrad direkt på putsen,
och var "omöjlig" att få bort.
Här finns då ett bra hjälpmedel som jag
tänkte tipsa er om idag, Tapetångaren.

Att få ner tapeterna tog nu bara några timmar, tack vare tapetångaren.
Utan hjälpen av den så hade jag nog fortfarande stått och rivit......
En sån här är det nog inte många som har hemma (inte jag heller)
Men de brukar finnas att hyra hos din tapethandlare.
(Finns hos oss på Colorama i Hjo)

Nu är de "vackra" tapeterna borta! Nästa steg blir nu att 
anlita rörmokare och elektriker för att ta bort element, kranar och  
dra om elen innan vi själva kan fortsätta arbetet här.
Fortsättning följer......

Kommentarer
Postat av: Anonym

Får man se resultatet utav din dotters rum snart? :)

2012-01-09 @ 23:51:06
Postat av: pysseliten

åhh kul att dra igång .Tur att ni är så händiga själva det spar man en hel del på och det blir som man vill ha det . Min man ska börja hjälpa vänneridag med badrum så nu blir det många kväll själv hemma ;( Sen är det stora sonen tur med hjälp till sitt nya hus :) Sen vill jag ha resa så det blir nog canarias i början av mars :)

2012-01-10 @ 07:52:24
Postat av: Proforma - Irene

Ännu ett projekt... var får ni energin ifrån? Kan du inte skicka lite genom sladden till mig? :)

I två år nu, sedan sonen flyttade har vi pratat om att göra ordning kontoret här hemma men vi kommer aldrig någon vart trots att jag vet precis hur jag vill ha det!

Hur som så ser jag fram emot bilder om inte innan å till påsk då!?

Kram

2012-01-10 @ 19:55:09
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Annika

Spännande att se vad ni gör av det:)

2012-01-11 @ 08:35:55
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: Lotta

Anonym:

Sorry, att jag inte hunnit med detta.

Allt är inte riktigt klart,

men bilder kommer snart.....:-)

2012-01-12 @ 06:23:36
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0