Formex Trendtema 2012

Nästa helg slår portarna upp till årets första
Formex-mässa.
Denna gången har jag tyvärr känt att jag
måste avstå av tidsbrist.
(Har hela 17 kurs- och mässdagar inbokade innan påsk)
Men som tur är så brukar det ju finnas gott om
bloggar som sänder många bra rapporter därifrån.
(Jag ska tipsa er om detta nästa helg,
så vi inte går miste om något därifrån;-)


Årets Trendtema heter:
In the mood for a new season,
och den beskrivs såhär:
"Drömbubblor och nya dimensioner. När turbulensen rasar
runt om i världen söker vi stabilitet och kontinuitet i det privata.
Vi uppskattar gemenskap och sociala sammanhang,
men längtar också efter möjligheten att avskärma oss i vår egen,
privata bubbla fylld av allt som gör oss till dem vi är.
Vi vill känna, lyssna, se, lukta och smaka.
Hemmet är vårt personliga mood board där vi samlar,
arrangerar och presenterar föremål som väcker minnen och känslor
".

(Bilden lånad från Formex)

"I inredningen, både inomhus och utomhus, ser vi en ökad känsla
för det sinnliga och taktila så väl som det drömska och poetiska.
Vi attraheras av lätta och luftiga material, sirliga former,
tredimensionella effekter, transparents och pärlemorskimrande ytor.
Färgskalan bjuder på dämpade, lätt smutsade pasteller mot en bas av
ljusa, sandbeiga och grå toner.
Mörkt grafitgrått står för kontrasten och skimrande pärlemorglans
ger den annars ljusa, romantiska färgskalan en modern känsla.
Sinnlighet, lätthet, drömmar och den personliga bubblan är säsongens nyckelbegrepp".

Visst låter detta intressant.
(Just nu ångrar jag att jag inte avsatt en dag till detta,
men det kaaaanske går att klämma in än;-)

Är det någon av er läsare som ska till Formex nästa helg?



Kommentarer
Postat av: pysseliten

nix har varit en gång men vart bara stressad av att se ;) men oj så mycket fint det fanns man vill ju ha allt och jag har ju redan massa saker överallt hemma.

2012-01-13 @ 11:22:38
Postat av: Proforma - Irene

Nej, jag åker inte heller! Hade visserligen varit kul men både tid och jobb sätter stopp för det. Jag har ju varit där många gånger innan då jag hade butiken så jag vet vad det innebär med alla intryck och ont i fötterna. Och nu är det så mycket större ä det var då. Men roligt är det i alla fall.

Kram

2012-01-17 @ 22:51:17
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: pysseliten

mina fösta awards har delas ut :) Vet knappt hur det funkar men hoppas jag gjort rätt Och du är given :)).KramHoppas du ej sliter i hjäl dig jag har jobbat idag är så glad att va tillbaka .

2012-01-19 @ 14:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0