Nya Borosan-11

För någon vecka sedan kom "Borosan" från Boråstapeter,
med sin nya tapetkollektion till butikerna.
Papperstapeten är Sveriges bästsäjare när det gäller just "papper".
Mycket säkert pga av priset, och att många hyresgäster bara har den
"billigare" varianten att väja på. Själv är jag inte mycket för att tapetsera
med dessa tapeter, då jag tycker att det både är krångligt och att det
blir fula synliga skarvar. (man ska lägga våderna lite omlott)
Då rekommenerar jag hellre att lägga till några tior/rulle,
och få tapeten i "easy-up" kvalité. (Borosan finns i båda varianterna)
Den är lättare att tapetsera och sätts dessutom kant-i-kant för snyggare skarvar.
Och nästa gång det är dags att tapetsera om så sparar man både
pengar och tid, då man slipper att fixa förarbete med skarvarna.
Dessutom är "easy-up" kvalitén mycket mer slitstark än pappersvarianten:





Kommentarer
Postat av: pysseliten

åhh hus fina ! Jag ska hjälpa en vän att sy små kappor av hustyg från Lagerhaus och hoppas på att det blir en bit kvar till mig till tvättstugan ;)))

2011-09-29 @ 07:13:47
URL: http://pysseliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0