Alla är bra på något :)

De två kursdagarna med Boråstapeter och Mija Kinning är över och jag sitter nu på tåget och är på väg hem igen.
Och nu ska jag testa om jag klarar av att blogga från telefonen.

Det har vart ett par mycket roliga och lärorika dagar . Vilken fantastiskt duktig och såååå trevlig människa Mija är.
Det har också vart kul att lära känna många trevliga kolleger.

Alla är vi bra på något är dagens rubrik . För visst är det så . Sen finns det ju tyvärr också saker som man är mindre bra på. Nu ska jag avslöja en sådan sak hos mig. Jag blir enormt nervös när jag ska tala inför stora grupper. Idag då vi skulle gå fram och redovisa våra arbeten så känner jag hjärtat slå så hårt och jag glömmer av minst hälften av allt jag har planerat att säga :( Det tror nog ingen som känner mig, då jag ofta får höra att jag är så social och pratglad. Tips på hur man hanterar detta med att prata inför stora grupper tas tacksamt emot, då jag känner att detta är något jag verkligen vill övervinna.

Kursen avslutades idag med att Mija tyckte att vi alla borde bli bättre på att säga något snällt till varandra :) och vi fick alla en liten lapp med några fina ord med oss hem från henne:)
På min lapp stod det:
Din utstrålning är fantastisk.
(tack snälla....visst blir man oerhört glad av några positiva ord från någon)


Jag vill avsluta detta inlägg med att säga till alla er läsare:
Ni är underbara! Och jag är så otroligt glad över att ni tittar in här och läser på bloggen. Och det vore jättekul om ni (som även inte har bloggar) vill skriva en kommentar och lämna ett avtryck om vem ni är:)



Kommentarer
Postat av: Åse - Interiörguiden

Oj, oj, nu blev jag avundsjuk : ) Jag har inte varit på någon av deras kurser, än...



Kram

2011-11-23 @ 19:02:17
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: Peter

Jag tycker också om din utstrålning...puss å kram

2011-11-23 @ 23:37:34
Postat av: pysseliten

håller med din utstrålning är fantastisk du bjuder på så mycket fint :) Jag hade alrdig vågat tala för en hel grupp nervös ;) Men prata kan jag med mina kunder .Kram måste jobba vidare

2011-11-25 @ 15:19:55
Postat av: Annika

Jag är precis som du, social etc men inför grupp låser det sig bara. Suck måste arbeta bort det men det är så djupt inne i mig.

Ha en underbar helg!

2011-11-25 @ 23:27:09
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: Annika

Ska kanske tillägga att när jag sjunger är jag inte så nervös, det är snacket jag är lite nervös för :)

2011-11-25 @ 23:28:05
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Men så vanligt, du är inte ensam om att känna så! Att vara nervös att prata inför en grupp... det är samma här! Nej, jag har inga tips till dig! Kanske det handlar om att utsätta sig för det hela tiden så det blir en vana och komma över oron. Men hur ska man kunna det om man inte har ett sådant jobb? Att vara social är ju något helt annat!

Härliga ord till dig, det stämmer säkert!

Trevlig helg, Lotta!

Kram

2011-11-25 @ 23:50:24
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Ann

Du är en genomgo tjej med utstrålning! Kul att jag fått lära känna dig:)Kram PS.Du har dessutom en bra blogg DS.

2011-11-26 @ 17:11:05
Postat av: Lotta

Åse: Då kan jag verkigen rekommendera dig att åka.

De är verkligen toppenbra!

Peter:Du är gullig du:-) Detsamma till dig!!

Pysseliten: Tack snälla. Nä, det är konstigt. Jag känner precis likadant.

Annika: mmmm, sitter djupt här också tyvärr:-(

Men någon gång får man hoppas att det släpper.

Proforma: Jo,vi är nog många som tycker sånt är jobbigt:-( Trevlig Helg till dig med.

Ann: Tack snälla!!!! Jag känner detsamma för dig:-) kram

2011-11-27 @ 09:19:44
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0