Hanna Werning och jag är tillbaka ;)


Igår hade vi besök av vår säljare från Eco-/Boråstapeter.
Vi började med att titta på deras nya film om målaren Lennart.
Och fastän jag sett den förut, så kunde jag inte låta bli att skratta:)
Här kan ni se den.


Hanna Werning och Boråstapeter samarbetar igen.
Mönstren i Hannas tredje tapetkollektion är liksom
den första inspirerade av blommor, djur och natur.
Såhär säger hon själv om den:
"-Egentligen tycker jag inte så mycket om att prata om mina mönster.
Historien bakom bilderna lämnar jag till betraktaren att skapa.
Den enda ledtråden jag ger är namnet på mönstren.
Jag vill att tapterna ska tala för sig själva
"
tapetnyhet 2011

TITTA OCH NJUT av de 6 nya mönstren som är i "Easy-up kvalité"
och kommer att finnas i butikerna den 22 juni:


RÄVDUNGE,
en färgstark tapet med siluetter av rävar, blommor och växter:




SOLKOJA, här hittar vi kaniner, blommmor och träd:




PALMNÄVA, stora yviga palmblad och utslagna blommor:



FANTASIA, grafiskt mönster i två färger. Här gömmer sig det en och
annan räv mellan bladen:



PAPEGOJNYPON, stora utslagna blommor blandat med papegojor:


 

KLÄTTERVIPPA, klängväxter, stora blad och en fågel som inte kan flyga:



(De populära mönstren från Hannas första kollektion finns också
med i den nya tapetkatalogen. De hittar ni
här)

Jag såg en intrervju med Hanna då hon fick frågan om
vilket mönster som var hennes favorit.
Hon svarade att hon hade svårt att utse någon,
men om hon var tvungen så blev det "Fantasia"
Själv har jag också svårt att välja bland dessa "snyggingar".
För några månader sedan då jag var på tapetkurs och fick en
"tjuvtitt" på dessa, så föll jag speciellt för 2st.
Den första är nu beställd, och jag har planer även för den andra;)
Det är dags att plocka fram tapetverktygen igen :-)


Kommentarer
Postat av: Tapet och färg!

Vad var det för kul med Lennart typ?

Inget man skrattar ihjäl sig åt direkt!

Annars är din sida mycket bra, tycker om att titta här då du är så duktig på alla kulörer och inspirerar oss till mycket nytt.



Kram, Sebastian!

2011-06-01 @ 00:13:35
Postat av: Proforma - Irene

Ja... vitt är då omdiskuterat! Stackars Lennart! Fast jag tycker ändå om vitt och skulle aldrig trivas i ett rum med så mönstrade tapeter som på bilderna. För mig är det skönt med det lugna...

Kram

2011-06-01 @ 00:25:21
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: pysseliten

åhh nya tapter igen avis vill med ha i hallen den väggen vart jag inte nöjd med ,när jag satt upp dom två längderna .jag skulle ha lyssnat på mannen ,men men måste försköa övertala honom till i höst om en ny . Hur nu det ska gå till ,men annars får jag bjuda ner dig det är ju bara ca 6 våder :)) Kram

2011-06-01 @ 06:01:20
Postat av: Åse - Interiörguiden

Härligt med en massa färg och fina former, något hon verkligen är expert på!

2011-06-01 @ 06:39:12
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: Lotta

Sebastian:

Näe, det är inte det att jag inte gillar vitt som jag skratta år (det gör jag absolut, har ju massor av vitt själv hemma) Utan just det att man hör ofta att just yrkesmålare som målar alla dessa olika nyanser av vitt varje dag tycker att det är kul att det händer något annat när de jobbar:-)

Kul att du gillar bloggen:-) kram



Irene:

Javisst är det fint med vitt, det tröttnar jag inte heller på. Fast ibland längtar jag efter en färgklick någonstans:-) kram



Pysseliten:

Det är bara att ringa. Jag kommer :-) kram



Åse: Javisst är hon :-) kram

2011-06-01 @ 07:08:58
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: pysseliten

ja bara du och jag uppe :))

Hade främande till sent men har så svårt att sova ;( men men har en ledigt dag idag sen så jobbar jag hela helgen . Jobba lungt :) Kram

2011-06-03 @ 07:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0