Lady Sensitive

Jotuns nya inomhusfärg är en kombinationsfärg
som kan målas på både väggar och snickerier.
Lady Sensitive, är utvecklad i nära samarbete med NAAF
(Norges astma och allergiförbund)
och avger ingen hälsoskadlig emission och minimal färglukt.


Den nya färgen finns i glanserna 10 eller 30,
som då ger en matt resp. halvblank yta.
(Om någon inte vet, så ju högre talet är, desto högre glans)
Lady sensitive finns också som en takfärg,
då med glanstalet 2.

Jag känner att kunder mer och mer efterfrågar vattenbaserade
produkter. Visste ni att en tredjedel av den svenska befolkningen
idag lider av astma, allergi eller annan överkänslighet?
Och at det faktiskt de senaste åren har det skett en stark ökning :(
Sen finns det de som absolut vill ha oljebaserad färg för dess egenskaper.
Vilken typ av färg väljer du när du målar?

Kommentarer
Postat av: pysseliten

blandat men ska aldrig mer köpa billigt vit färg .

Såg att Tibro skulle möta Faik där min son spelar på torsdag :)

2011-03-01 @ 21:15:51
Postat av: Åse - Interiörguiden

Jag var på presentationen i samband med lanseringen av produkten och jag blev helt såld, så klart att man ska köpa den! Dessutom är kulörkartan (som vanligt) helt fantastisk.



Kram

2011-03-01 @ 21:54:10
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: Proforma - Irene

En stark kandidat när det blir dags att måla om här hemma! För vem gillar stark doft? Och vem gillar att göra rent penslar med äckliga rengöringsmedel? Inte jag!

Kram

2011-03-01 @ 23:14:58
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Dansbandsfrun

Jag räcker upp handen. Jag är en av dem som har fått astma nu. Förra året. Inte kul men det funkar med spray.

Jag målar med "snäll färg" Hittade en skitgammal pall idag på landet som ska bli cool med bra färg ;)

ska bara "klura" lite till innan jag sätter igång...

kram

2011-03-02 @ 22:30:53
URL: http://dansbandsfrun.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0