Ingen dukning idag :(

I åtta år på denna dagen har jag dukat lite extra fint.
Oftast med blått, då det är sonens favoritfärg.
Idag är det nämligen hans födelsedag!
HIPP HIPP HURRA för min lille Gustav!!!


Det blir ingen dukning idag.
Tyvärr är han inte hemma detta året.
Han och storasyster åkte med Farfar&Farmor
till Sälen i Söndags.
Så ni må tro att det är tyst och konstigt härhemma,
och att "mammsen" känner en olustig tomhet :(
Men födelsedagsbarnet har det superkul och saknar 
inte sin mamma ett dugg när han far ner för backarna.

Imorgon åker även mannen upp och gör de andra sällskap.
Jag har valt att stanna hemma.
(haha, skidåkning är inget för mig)
Hoppas nu att jag istället  får lite inspiration till att
fixa lite i hemmet.
Färg ska köpas med hem från jobbet imorgon,
i fall om att lusten faller på i helgen .......
Det är dags för lite förändring!!!


(snart ska ett par väggar målas med Alcros Kashmir, och Jotuns Pure color)

Men först ska julen städas ut...
Har ni gjort det ännu?


Kommentarer
Postat av: pysseliten

Jag hade med valt att va hemma :)) Åhh den rosa fägren attans vad duk

är dutig som ger dig på allt själv förstår att det är tomt ,jag tycker det är super tomt hemma sen min Frippen flytta juldagen ;( Men mycket mat kvar hemma i kylen :)

2011-01-04 @ 21:11:57
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Anna

Förstår att det är tomt hemma, MEN hur kan du tacka nej till lite skidåkning, det som är sååå kul. Vi har precis bokat en vecka i Italien i februari/mars.



NEJ, jag städar inte ut julen förrens tjungonda knut :) är rätt benhåd med det, men verkar vara tämligen ensam om det :)

2011-01-04 @ 21:41:32
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Förstår dig precis både med både tomheten och skidåkningen! Backarna är inget för mig heller!



Nej, julen är inte bortstädad än. Jag är en av dom som inte tar in granen förrän dagen eller max två dagar innan julafton, många gör ju det veckor innan. Jag har gärna kvar julen till i alla fall helgen som kommer om inte till tjugonda knut!

Kram

2011-01-04 @ 23:59:25
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Karina

Här är också julen bortstädad, förutom stjärnan i köksfönstret.

Jag har också alltid valt att stanna hemma när övriga fam. åkt skidor:)

Får hoppas att din chef inte hamnar i värsta översvämningen, i Mundubberra där Markus är har det inte varit så jättemycket vatten.

Ha en trevlig pyssel-målarhelg!

Kram Karina

2011-01-05 @ 09:28:39
URL: http://www.karinasinspirationsblogg.se
Postat av: Lena L

Hej! Här är allt julpynt kvar! Myser lite till och troligen fram till 20:e dag Knut. Har haft allt framme sedan 1:a advent, utom granen som vi klär dagen före julafton.

2011-01-05 @ 18:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0