Fleecematta

När det ska tapetseras och målas hemma,
har jag tidigare använt mig av golvpapp för att skydda golvet.
Det är ett evigt tejpande för att få den att ligga still :-(
"Målarna" köper ofta en "Fleecematta" istället,
och detta provade jag nu sist jag tapetserade.

Idag tänkte jag tipsa er om den,
för den var verkligen suveränt bra!!!!

(Fleecmattan har en plastad baksida, flyttas lätt och kan användas flera ggr,
både inne- och utomhus. Rullen är 1x4,5m, och kostar ca 89:-)


Mattan passar även utmärkt att ha i trappor:

(Bilden från "Alfort.se")

Nu är väggen uppe i hallen omtapetserad :-)
Jag ska ta bilder och visa er resultatet.
De svarta väggarna ska börjas ta bort i vårt hem,
då jag känner att jag börjar bli lite "mätt" på den färgen.
Och för att jag inte ska ledsna helt och hållet,
som jag gjorde på 90-talet då mitt första hem bestod av mycket svart,
(jag hade sedan väldigt svårt för den färgen i många år efteråt)
Nu vill jag inte "riskera" att den känslan upprepas,
då det finns ställen som jag av kostnadsskäl inte kan göra om.
(Men ett par rullar tapeter kostar ju inte så mycket,
och går snabbt att sätta upp:-)

Fortfarande tycker jag om det svarta,
men det har blivit lite föööör mycket hemma hos oss de senaste åren.
Men nu är första steget taget, och jag har fler planer på gång......

Kommentarer
Postat av: pysseliten

ja vad jag önkska jag kunde med . Har ju bara lyckas med två våder och knappt det .Men men vet inte vad jag vill ha hallen känns så trist det skulle behövas livas upp ,Ska bli kul att se vad du valt :) Kram ha en bra helg här i Norkköpng har ju Augusti festival och jag är ledig ,så fest fest :)

2011-08-19 @ 06:44:58
Postat av: papis

åh va snyggt de va

2011-08-19 @ 07:45:33
URL: http://www.papis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0