Altantak och Glasväggar på plats

Jag önskar att jag kunde stanna tiden....

Det var mina slutord i förra inlägget.
Jag känner fortfarande likadant.
Och inte BARA för att äldsta dottern blivit myndig ;-)
Denna vecka har jag åkt hemifrån kl 07,30 varje dag
och kommit hem 11 timmar senare.
Och då prioterar jag också att ta en prommenad både
1 timma innan, och en timma efter jobbet.
När 13 timmar på dagen har gått,och man ska göra "vardagsysslor"
som att stryka (nä, det SKITER jag i just nu ;-)
Men matlådor, disk, tvätt, ett besök till Ica,
och annat "smått och gott" måste ju fixas.
Jag har knappt haft på datan denna veckan,
och jag SAKNAR så oerhört både att blogga och att läsa mina "favvisar"
Så ni förstår nog att det är "Tuffa Tider för en drömmare",
och att mina projekt står still just nu ;-)

Men uppfatta absolut inte detta som "gnäll"
Jag ÄLSKAR mitt jobb och ärligt talat så är jag hellre där,
än att vara hemma och "safta&sylta", som inte är min grej ;-)
MEN, vardagsysslorna måste ändå göras, eller hur?
Och visst önskar man då ibland att man hade fler timmar på dygnet..

Men drömmarna börja tack vare mannen arta sig.
Jonas jobbar på för fullt efter jobbet, och vårt altantak och glasväggar är nu på plats:-)

(Denna gången valde vi att byta ut den räfflade takplasten till kanalplast,
vilket jag tycker är mycket snyggare.
Bättre blev det också med de helglasade dörrarna :-) 

Nä,,, nu är det hög tid att stiga upp!!
En morgonprommenad innan jobbet ska hinnas med.
I eftermiddag blir det en tripp till Skövde för att titta på
både sonen och sedan dottern som spelar fotboll.
Kvällen ska sedan firas för pappa som fyller år. HIPP HIPP HURRA!!!!






Kommentarer
Postat av: L

Jag känner verkligen igen mig i det du skriver, Jag jobbar också på färgaffär och älskar det. Men just de långa dagarna, jag planerar för allt som ska göras på kvällen men när jag kommer hem är jag helt slut...

2011-08-13 @ 09:07:28
Postat av: pysseliten

men så långt han hunnit oCH SÅ FINT :) Och jag förstår att jobbet kommer förts innan faceb och bloggen .Du har ju super kuligt jobb :) Avis det vet du . Jag börjar 16 idag och var ledig igår ,då Ebba och JAG MÅLA hennes rum har träningvärk :( jag är ju inte va att måla .Men det vart fint just nu sitter och jag och väntar hon stylar rummet nu och jag får inte vara med då :( äR SÅ NYFIKEN :)



Mannen håller på att måla på altan lite det har blivit gult undertavlorna förstår inte vaför vi måla med bra färg ? Och kvistlackar bordet som vi inte gjorde våras :( Man ska inte fuska , det får amn sur efter för .Kram

2011-08-13 @ 13:47:07
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: pia

Ååååh, så fin inglasning, blir toppen det där! Dröm vidare och jobba på, datatiden blir lyxtid när du väl sätter dig ner.

Fin blogg!

kram

2011-08-14 @ 17:26:18
URL: http://baramittlillahem.se
Postat av: Anonym

Så fint ni gör det! alltid lika roligt att följa era projekt som aldrig tar slut :) kram!

2011-08-14 @ 21:45:26
URL: http://kristinecohen.blogg.se/
Postat av: Pia

Vad fint det blir! :)

2011-08-17 @ 21:48:22
URL: http://volpinomatte.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0