Mumintrollet pensionär

I år fyller mumintrollet 65år.
Detta har uppmärksammats på många sätt.
Formexmässan hade ju en fin utställning
om Tove Janssons lilla vita troll.

Även "min bransch" vill vara med att fira!
I förra veckan fick vi Paintparts nya
tapetkollektion till jobbet:
tapet mumintrollet







Som många säkert uppmärksammat,
så finns det många mumin-prylar att köpa nu.
Här kommer några jag gillar:
mumintrollet kakform
(Fina kakformar från Kalasform)

Designonline (som nu också har fri frakt om man handlar för 350kr)
finns dessa fina Muminprylar:




Mumintrollet tillhörde inte mina favoriter,
när jag var liten. Inte heller mina barn
har varit så förtjusta i det finska trollet.
Hos oss har istället Astrid Lindgrens "barn" hägrat.
Speciellt Emil, Pippi och Barnen på Saltkråkan.
Vad hade ni för favoritsaga som barn?



Kommentarer
Postat av: Anna

Åhhh...den översta tapeten OCH nr var ju helt ljuvliga. Gud va härliga!

2010-09-25 @ 10:00:27
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: isa

jag är inte helelr någon mumin fanatiker och älskar astrid lindgrens alla böcker. Med fem mindre syskon växte vi upp som barnbarnen i bullebyn fast modernt ;)

Så jag har alltid läst alla dessa sagor och kommer föra dom vidare till ella. en annan saga som jag älskade va trollet plupp med det blåa håret ;)

2010-09-25 @ 14:12:39
Postat av: Pysseliten

ser att det börjar komma bårdar igen . Vi hade pippi till Ebba när hon var liten .

Ha en trevlig dag i Tibro Jag ska ju snart iväg till jobbet ,sen blir det hem och börja packa lite . åHHH fryser nu ;( Men men snart värme .

2010-09-26 @ 09:32:51
Postat av: jenny

Gud så söta tapeter:-) Finns ju hur mycket mumintrollet grejer som helst nuförtiden. De var inte heller mina favoriter när jag var liten, tyckte de var lite småläskiga. Bamse var min grej:-)

Kram

2010-09-26 @ 13:10:13
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Vilka supersöta tapeter! Den översta var störtskön!

2010-09-26 @ 13:45:56
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html
Postat av: Proforma - Irene

Jättefina tapeter, den första och den med paraplyerna gillar jag!

Mumin har inte heller varit någon favorit! För mina barn var det Astrid Lindgrens figurer för hela slanten!

Själv är jag ju så gammal ;) att jag knappt kommer ihåg vad jag tyckte om, tror det var typ Elsa Beskows sagor... och de finns ju fortfarande!

Kram

2010-09-26 @ 18:38:02
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: JEnnie

Åh, första bilden med tapeterna fast i beige....vaaart får jag tag på dom?!!!? mejla mig gärna svar! tusen tack för dessa mumintips! :)

2011-02-17 @ 09:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0