Ikea

Nu är jag precis hemkommen från
Jönköping, och ett besök på Ikea:)
Sonen behöver mer förvaringsutrymme
i sitt rum. Så idag har det inhandlats
delar av "Bestå".
För att få ihop det på bästa sätt så
blir det lite "special".
Bl.a ska en lång dörrlucka i vitt högglans
bli skrivbordsskiva. Hopppas nu att detta
blir lika bra som jag tänkt.....
Nu återstår det att "fjäska" lite med  mannen,
och få hjälp med sågning och montering;)

(Bestå i vit högglans)

Tänkte också köpt en ny lampa till dotterns rum.
Jag har ju länge trånat efter "maskros-lampan".
Men den har ju vart alldeles för stor för att passa in
här någonstans:(
Proforma tipade häromdagen att den nu kommit i
en mindre storlek. Typiskt nog så var den slut på
varuhuset i Jönköping.
Så "oturligt" nog blir det  en tripp dit snart igen;)

(Åh vad snygg denna lampan är)



Ni har väl inte missat Ikeas nya samarbete med Blocket?
Livet Hemma kan du sälja och köpa begagnade IKEA möbler.
Det är ju toppenbra! Här finns också deras nya blogg,
med mycket fin inspiration!

Önskar er alla en fin Söndagskväll!
Vi ska nu göra en mumsig fruktsallad
och mysa framför Tv:n sen.
Mammia Mia kl 21,00.
Haha, Galet egentligen.
Även fast man har den på DVD så går det ju inte
att
missa detta. Är det måntro reklamen man vill ha;)



Kommentarer
Postat av: fia

Ååå vilken bra idé det där med skåpsluckan som skrivbord, hmmm tror nog jag kapar den iden rakt av :) letar nämligen efter ett skrivbord till lillskruttan men Ikea kör på nån svart/brun variant som inte är så fin...



HA en toppen söndag...

2010-09-12 @ 20:59:14
URL: http://villabernsborg.wordpress.com
Postat av: Proforma - Irene

Bestå-serien är faktiskt riktigt fin! Funderar så smått på var jag kan ha den... med högblanka luckor då.

Visst är det kul att de tagit fram en mindre modell av Maskros. Jag blev så förvånad när jag såg den på Ikea, visste att många efterlyst just det så det var väl en trevlig nyhet! Synd att den var slut men det gör väl inte så mycket att ta en tripp igen.

Kram

2010-09-12 @ 23:07:43
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Blogg by Maliin Stoor

Det visste jag inte (begagnat på webben) skall studeras!!



Maliin

2010-09-13 @ 09:35:11
URL: http://www.qreate.se
Postat av: Carro

Den lampan från IKEA är riktigt snygg. Ger fina skuggbilder på väggarna hos min bror, läcker effekt man inte tänker på innan.



/Carro

Colorama Tumba

2010-09-14 @ 08:00:24
URL: http://coloramatumba.blogg.se/
Postat av: Renate

Oh lampen är ursnygg men jag har samma problem ;) att den är för stor...Men mindre ska helt klart kollas upp!

2010-09-18 @ 08:48:50
Postat av: DAHLARNA

Den lilla Maskros-lampan ska definitivt få flytta hem till mig! Har lääääängtat så efter en mindre variant! Nu väntar jag bara på fönsterlampor... ;-)

2010-09-19 @ 22:25:02
URL: http://dahlarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0