Idol 2010

ÄNTLIGEN!!!!
Ikväll är det dags för den 7:e säsongen av Idol:)
Och även i år slår programmet rekord i antal sökande. 
Nu hoppas jag på en spännande höst med många talanger.
Kommer ni ihåg de föregående säsongerna?
Har era favoriter vunnit?

Säsong 1: segern till Daniel Lindström, före Darin Zanyar och Fillip Williams
                (Här höll jag tummarna stenhårt för Darin)
Säsong 2: segern till Agnes Carlsson, före Sebastian Karlsson och Sibel Redzep'
                (Detta året hoppades jag på Sibel)
Säsong 3: segern till Markus Fagervall, före Erik Segerstedt och Johan Larsson
                 (Min Idol detta året hamnade på 6:e plats, Danny Saucedo)
Säsong 4: segern till Marie Picasso, före Amanda Jenssen och Andreas Sjöberg
                 (Enda året som min favorit vunnit)
Säsong 5: segern till Kevin Borg, före Alice Svensson och Robin Bengtsson
                 (Enligt mitt tycke var detta året det sämsta, hade ingen storfavorit)
Säsong 6: segern till Erik Grönwall, före Calle Kristiansson och Tove Östman Styrke
                (Bland medaljörerna höll jag på Tove,
                 men visst var de andra  också bra:)

Bästa Idol-vinnarlåten då?
Enligt mig är det denna låten, även om jag hade hoppats att Darin hade fått
sjunga den som segrare 2004.
Låten ger mig underbara minnen, då jag bl.a använde denna låt som bakgrundsmusik
till vår bröllopsfilm.
Därför betyder just den lite exta för mig:)




Även fast vi har många Tv-apparater härhemma, så blir det nog lite "småtjafs" ikväll ;)
Alla vill helst sitta vid "50-tummaren" där vi har hemmabion.
Och ikväll krockar våra intressen hemma hos oss.
IDOL eller FOTBOLL???




Kommentarer
Postat av: Pysseliten

Idol om vi får välja ,annars får vi väl sitta i olika rum :)

2010-09-07 @ 11:39:12
Postat av: Barbro Karlsson

Det är fotboll som gäller i kväll Lotta!

Zlatan!!!

2010-09-07 @ 19:21:10
URL: http://coloramamariestad.blogspot.com
Postat av: maud

Har mailat dig ang inspirationskvällen! kramar

2010-09-07 @ 22:37:30
URL: http://maudsanglar.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Idol så klart, fotboll är inte min grej! Och efter första programmet så ser det lovande it! Många bra talanger där!

Kram

2010-09-07 @ 23:58:22
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Lotta

Det blev fotbollen som "segrade" hos oss igår;)

Och det var ju kul att Sverige vann så stort.

Idol spelades in, och självklart tittade jag på avsnittet så fort fotbollsmatchen var slut:)

Många talanger. Det e ut sm en lovande säsong:))



Maud: Vad roligt att ni vill komma på vår inspirationskväll med Mija Kinning:)

Jag mailar dig......

kramis

2010-09-08 @ 07:05:26
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Anna

Klart att fotbollen måste gå före idol..det är ju ändå bara i startskottet och det tråkigaste med idol är ju alla dessa audition (eller hur det stavas). Jag brukar vänta med att titta tills finalerna börjar!

Tyvärr fick vi inte in TV10 så vi fick lyssna på fotbollen...men mannen kollar på reprisen..idag...lagom kul.

2010-09-08 @ 21:22:28
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Idol är kul, fotboll svårt att missa när vår "Malmöpåg" Zlatan spelar - men i ärlighetens namn så blev det ingen TV alls igår. Det var rejält tryck på Malmö Stadion igår i alla fall, öppnade vi ett fönster hemma så hördes alla "ooohhh" och "aaahhh" och jubel. Kul med din sammanställning av Idol, en del har allt fallit i glömska. Vad hände med Daniel Lindström och Markus Fagervall t ex? I övrigt tycker jag Darin är grym och Sibel har en otrolig röst. Vissa år har jag varit "tvungen" att hålla på vissa, makens ena kollega är nämligen mamma till Måns Zelmerlöv, och en annan kollega är pappa till Amanda Jenssen. Och dem har det ju gått bra för, framförallt efteråt. Hoppas det blir ett bra Idol-år i år!

2010-09-08 @ 22:47:42
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html
Postat av: Anna

Tycker Darin är skit, Daniel Lindström är bra men bäst och min favorit är Danny Saucedo!

2010-09-09 @ 17:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0