Underlägg av tapeter


Döttrarna har varit borta i helgen,
men nu är de på väg hem igen:)

Jag har nu fixat till en äppelpaj.
Den tänkte jag då servera i några nyinköpta dessertskålar.
Hade inte några passande underlägg,
och då får man ju fixa egna:

Så det blev till att rota bland alla mina "tapetrester".
(Eftersom jag sparar på alla, så finns det endel :)
Denna tyckte jag passade fint, så jag klippte till underlägg av den.






Nu hoppas jag att pajen ska smaka,
och att vi kan få en liten pratstund med döttrarna.
(För jag misstänker att de har bråttom till sina datorer,
och nu ska ta igen allt de "missat" på msn och facebook ;)

Innan Söndagskvällen är över ska jag nu
fixa det sista "piffet" i Tv-rummet.
(Tidigare i veckan har jag putsat fönster, bytt
kuddar och blommor)
Sedan ska vi mysa framför Tv:n,
och titta på kvällens avsnitt av Iréne Huss.
Trevlig Söndagkväll till er kära bloggläsare!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej!

Hur gör du underläggen av tapet? Plastar du in den på nåt sätt för att få den hållbar? Har lite fin tapet över som skulle vara kul att göra något av.

Hälsningar Maria (trogen bloggläsare)

2010-09-26 @ 19:55:35
Postat av: pysseliten

fint :) och gott med paj vi sitter och dippar jag Ebba ,mannen jobbar sitt sista 12 timmars pass ,

det har ca 90 timmar för honom denna vecka ;(

Så vi har ju inte sett så mycket .Men då tröttnar man ju inte direkt på varandra :)

2010-09-26 @ 20:13:54
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Wow, så tufft det blev. Kanske måste jag tapetsera om oftare, så att jag har sådana rester liggande...

2010-09-26 @ 22:43:48
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html
Postat av: Lollo

Vad smart med tapeter som underlägg!

Tack för tipset!



2010-09-26 @ 23:03:59
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Du är påhittig... smart och snyggt! Kan gissa att äppelpajen smakade, det är alltid gott. Sånt är tyvärr bannlyst här nu för tiden :(

Ha en fin vecka!

Kram

2010-09-27 @ 00:31:44
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Lotta

Maria:

Denna gången gjorde jag inget extra.

men vill du få de hållbara, så kan du sätta på

ett transparant slätt kontaktpapper eller lägga på en vattenbaserad klarlack.

LYCKA TILL!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0