Nittio-talet

Det blir 90-tals nostalgi i kvällens avsnitt av Idol.
Detta är låtarna som deltagarna har valt:

1. Daniel Norberg 
    Stone Me Into The Grove - Atomic Swing 
 
2. Olle Hedberg
    Wonderwall - Oasis
 
3. Elin Blom
    Born To Make You Happy - Britney Spears
 
4. Geir Rönning
    Alive - Pearl Jam

5. Linnea Henriksson
    Nothing Compares To You - Sinead O'Connor
 
6. Andreas Weise
    Baby I Love Your Way - Big Mountain
 
7. Jay Smith
    I Want It That Way - Backstreet Boys 
 
8. Minnah Karlsson
    Everything I Do I Do It For You - Bryan Adams


(Vem ska åka ut ur kvällens avsnitt?
 Bilden lånad från Tv4/Idol)

Jay och Minnah tillhörde inte mina favoriter i början.
Men jag tyckte att de var bäst förra veckan!
Ska bli spännande att se hur deras ballader låter ikväll.
Nånting säger mig redan nu att det komer att bli en
otroligt jämn "Idol-resa" de sista fredagarna som återstår.

Hade du någon favoritlåt på nittio-talet?
Jag går och fiskar, När vi gräver guld i USA, Vandraren, Kung i baren,
Fångad av en stormvind, , En jävel på kärlek, Bo Diddely, Princess og Egypt,
Det vackraste, Se på mig, Lika hopplöst förälskad,Barbie Girl,Viva forever,
I want it that way, You got what I want, Scatmans world, Fiskarna i havet,
Take me to your haven, My heart will go on, Truly madly deeply, Whithout you, 
I will always love you, Fading like a Flower, I don´t wanna miss a thing,
I´d do anything for love,Eveerything I do, Return to Innocence
är låtar som jag spelade flitigt  på 90-talet.

Den sistnämda låten och Enigmas musikvideo, får mig att "snyfta" lite.
När jag som den gamle mannen en dag "ramlar ihop",
så vill jag ha många, många fina minnen att "titta tillbaka på".
Tänkvärda ord i texten:
"Bry dig inte om vad folk säger, följ ditt eget sätt"
"Ge inte upp, använd chanser du får"
"Var inte rädd för att vara svag, var inte för stolt för att vara stark"



Kommentarer
Postat av: Åsa

Åh det blir ju spännande med 90-tals tema. Följer Idol och jag gillar Elin. Tycker hon är så duktig för att bara vara 16 år.

Ha en bra helg! Kram Åsa

2010-10-29 @ 08:53:14
URL: http://fyrabarnsmamma.webblogg.se/
Postat av: Pysseliten

I kväll hemma hos oss blir det vhs från 1991 gamla minnen med vänner och god mat :)

2010-10-29 @ 11:43:06
Postat av: Tess

Roligt tema!

2010-10-29 @ 13:53:53
URL: http://www.egowar.se
Postat av: Proforma - Irene

Jag gillar Jay... go röst! Man tror att han kan göra bara en sorts låtar men kul att se att hans röst funkar för mer än så.

Under 90-talet spelades bara en grupp hemma... Take That! Dottern var helt galen i dom så vi matades med deras musik också... haha! Av de ovan nämnda i kvällens 90-talstema lyssnade jag mest på Bryan Adams.

Kram

2010-10-29 @ 19:46:26
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Här är det så mycket renovering på gång så TVn är urkopplad. Vi ska kolla Idol-klippen på datorn imorgon istället. Hoppas Jay och Geir får vara kvar i alla fall.

2010-10-29 @ 22:18:59
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html
Postat av: Mari

HEj!! Ja du ser ibland dyker man upp som gubben i lådan...fast jag kollar bloggar flera dagar i veckan man måste ju hålla sej uppdaterad o få inspiration... KRAM



Är urdålig på att titta på IDOL o har nollkoll, vet inte ens vem som åkte ut igår:-)

2010-10-30 @ 07:21:53
URL: http://marityrenia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0