Idol 2010

Nu är då Idol igång igen för detta året.
Och ni slipper inte mina åsikter denna säsongen heller ;)
Tyvärr missade jag ju att blogga om de
2 första avsnitten, då jag var på semester.
Minnah, som ju åkte ut föra veckan, gör comeback ikväll.
Alice valde igår att lämna programmet,
vilket då gör att Minnah får en ny chans.

Jag har ännu inte någon "riktig favorit" till 1:a platsen.
Fast jag tycker Elin, Olle och framförallt att Geir varit bra.
Angående den sistnämnde har jag blandade känslor.
Och det har inget med honom som person att göra.
Inget snack om att jag tycker "Rönning" verkar vara
en jättetrevlig kille och är en otroligt bra sångare
Han känns helt enkelt fööör bra.

(Geir blev 3a i den finska festivalen 2002, kom 5a 2004 och vann år 2005)

Det är Idols regler som inte riktigt gått hem hos mig än...
Geir har ju varit en professionell artist
ända sedan på början av  90-talet.
Han har bl.a medverkat i melodifestivaler flera ggr,
uppträtt i Raphosdy in rock, skrivit och framfört
Em- och Vm-låtar , medverkat med Tommy Körberg i
"Abba in Symfoni" och haft en egen show
i Helsingfors under två år. (Wikipedia)
Jag vet att det tidigare genom åren funnits "Idoler"
som har gjort lite "småjobb" och spelat in någon låt,
innan de sökt till Idol.
Men detta känns "så mycket"
När Idol startade trodde jag att programmet gick ut på
att hitta "oupptäckta" blivande artister?
Men jag kanske har missuppfattat det hela?
Och naturligtvis är det svårt att göra regler för
hur etablerad man får vara.


I vilket fall så lyder ju regeln för Idol såhär:
Inget nuvarande skivkontrakt.
Man får heller inte varit i toppen tidigare i Idol.
(tror det är bland 10)
Sen är det fritt fram för vem som helst.
En intressant diskussion.
Vad tycker ni?

Kvällens tema
är Beatles-låtar.
Gruppen är inga av mina stora favoriter.
Men visst har de gjort flera bra låtar:)
She loves you, Help, A hard days night, Penny Lane.....
Den här får just nu bli min "Beatles-favvo"


P.S Jag tror Geir kommer att göra grymt bra
ifrån sig i kvällens tema, och jag önskar honom och alla andra LYCKA TILL!  :)


Kommentarer
Postat av: Proforma - Irene

Oj... hade ingen aning om att Geir var så pass etablerad! Ja, man kan tycka det är konstigt att han får vara med. Fast ikväll var det ändå inte riktigt hans kväll!



Jag är uppvuxen med Beatles och oj... så många bra låtar de gjort! Tyvärr är det svårt att göra bra covers på deras låtar och jag tycker inte någon lyckades till fullo ikväll.

Kram

2010-10-23 @ 00:51:38
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Lotta

Irene:

jag håller med dig.

Det blev inte Geirs kväll, jag trodde han skulle vara bättre. Näe, ingen som stack ut riktigt igår, men jag tyckte att rätt person åkte ur.

kramis

2010-10-23 @ 08:09:53
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: pysseliten

synd att Alice lämna men jag förstår pressen .jag skulle aldrig palla med det . ha en bra dag

2010-10-23 @ 10:27:43
Postat av: Anna

aah, det visste jag inte om honom. Fast han är inte min favorit ändå..det är JAY, tycker han är helt outstanding....

2010-10-23 @ 10:58:37
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Tina

Jag har också varit upprörd över att Geir får vara med p.g.a av att han redan är en etablerad artist. Så jag hoppas att det är någon annan som får chansen att vinna. Och det är jättesvårt att säga vem, alla är så duktiga!

2010-10-23 @ 11:24:48
URL: http://coloramatumba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0