Full med idéer

För snart ett år sedan började vi (läs jag;) drömma om ett nytt badrum.
(Drömmen har visserligen funnits flera år innan dess, men det var först
då som vi bestämde oss för att påbörja detta)
Jag startade då också en ny kategori, "relaxrum", här på bloggen.
Meningen var att jag skulle samla bilder och idéer både till mig själv och er.
Det har inte blivit mycket mer än sååå.... :(
Men de flesta tankar är nu  "sorterade",
och jag har en ganska bra bild över hur jag vill att det ska se ut.
Nu hoppas jag att mannen är med på noterna ;)

Tyvärr har vi inte alls såhär stora ytor:(
Det hade ju varit underbart!!!
Kolla in det här underbara klippet från Aftonbladet:


Nu börjar "resan"
Detta utrymme var en tvättstuga när vi köpte huset.
Den flyttade vi upp på andra våning eftersom det finns en grov-ingång där.
(Skönt att kunna gå ut och hänga tvätten på sommaren)
Så det revs och byggdes nya väggar.
Men till det kommande "badrummet" har det fattats både tid och pengar.
Nu har "vi" då iaf börjat med rivningsarbetet.
J har rivit garderober och kört det gamla torkskåpet till "tippen"

När det gäller detta badrummet är "minimalism" inget för mig.
Och jag tänker inte bry mig ett dugg om trender!
Men jag kan ge er en ledtråd.
Här ska skapas Glamour och en känsla av riktigt lyx:)
Nu börjar "resan"........



Kommentarer
Postat av: Åse - Interiörguiden

Så spännande att få se vad ni hittar på, om jag känner dig rätt så kommer det att bli supersnyggt!

2010-11-14 @ 14:58:24
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: pysseliten

Så kul :) Badrum kostar ju en slnat så man vill ju att det ska bli som man tänkt .Jag tror det blir super för du har ju öga för att få det fint jämt .

Jag velar alltod med alltkänner mig super osäker jämt ;(

2010-11-14 @ 21:21:03
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Åsa

Åh vilket härligt relax och badrum. Vi håller ju också på att renovera badrummet men allt tar ju sån tid. Vänta på röris, elektriker mm. Men snart så kommer nog kaklet upp på väggarna :))

Ska bli kul att följa ert projekt.

Kram Åsa

2010-11-16 @ 11:49:17
URL: http://fyrabarnsmamma.webblogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Precis som Åse vet jag också att det kommer att bli jättesnyggt! Ser fram emot mååånga bilder!

Kram

2010-11-18 @ 00:36:05
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0