Takpannor av glas

SolTech Energy har fått Nordbyggs guldmedalj
för årets hetaste materialnyhet 2010.
Företaget fick priset för sitt solenergisystem med
Takplattor av glas!


(Bilden från SolTech Energy)

SolTech System är ett helt nytt sätt att ta hand om den energi solen ger oss.
Det är ett solenergisystem som med hjälp av pannor i glas
använder taket för att ta tillvara solens energi.
Tekniken är enkel men
genial och designen elegant.
Ett vanligt villa tak tar emot omkring fem gånger mer solinstrålning
än husets totala energiförbrukning under ett år.
Med solenergilösningen får du både ett vackert tak och värme till ditt hus.

Vad tror ni?
Är detta något ni skulle kunna tänka er hemma?

Kommentarer
Postat av: Lena L

Vad smart!Ja, det skulle jag kunna tänka mig, eftersom jag är mån om miljön. Intressant hur detta tas emot på marknaden. Jag förmodar att det är väldigt dyrt att köpa, men det lär ju betala sig. Lena

2010-05-08 @ 09:27:39
Postat av: Camilla

Smart... Snyggt oxå (ser det ut att vara) Jag hade kunnat tänka mig det (om jag hade haft råd ;-) )

Kram Camilla

2010-05-08 @ 10:03:20
URL: http://www.hemofamilj.blogspot.com
Postat av: Tess

Värkligen smart.



Eftersom el leverantörarna tappat all kontakt med verkligheten så får man leta lösningar på annat håll.



Ha en trevlig helg :)

Kram kram

2010-05-08 @ 13:35:07
URL: http://trolldesign.blogg.se/
Postat av: DAHLARNA

Kan absolut tänka mig! Om priset funkar. Men det var riktigt smart, snyggt & coolt! Vill byta takpannor NU! :-)

KRAM!

2010-05-08 @ 22:23:14
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Jo, det skulle jag kunna tänka mig! Det är alltid intressant att få energi på annat sätt. Bara det inte blir för mycket blänk när det är av glas men det har de väl tänkt på, gissar jag!

Kram

2010-05-09 @ 00:27:09
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: A-K

Coolt !!!

2010-05-09 @ 10:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0