Heja Danmark!

Semifinalerna av Eurovision Song Contest 2010
i Oslo har avslutats.
För första gången någonsin missar Sverige att vara med i finalen,
och tyvärr är jag inte förvånad.
Det hjälpte inte att publiken ställde upp
och tände de 35 000 ljus-stavarna:(

Azerbajdzjan, Irland, Danmark, Norge, Georgien gick vidare.
Alla har de skickat bidrag med svenska upphovsmän.
Det enda bidrag med svenskinblandning
som inte tagit sig till final är det svenska bidraget självt.

Min favorit är Danmarks låt som bl.a G-son varit med och skivit.
Bidraget skickades först in till Sveriges melodifestival,
där den ratades av juryn och inte fick chansen att vara med
i delfinalerna härhemma:(
Då sände upphovsmännen låten vidare till Danmark,
där då "In a moment like this" gick och vann.
Nu får vi se bidraget i finalen på Lödag,
och jag håller tummarna.



Jag är fortfarande lite besviken över att vi inte skickade "Timoteij-tjejerna" till Oslo.;)
Förresten, lyssnar ni på Mix Megapol om morgnarna?
I Äntligen morgon kan man höra "Vinn Adams pengar" kl 07,45,
och det gör att min resa till jobbet går jättefort.
Jisses, vad duktig och allmänbildad han är den killen:)
Kända låtar har ju genom åren gjorts om med nya texter.
Och just nu är vinjetten en omskriven "Kom" som heter Kung Adam Kung ,
 Lyssna här

Har ni någon favorit i finalen imorgon?

Kommentarer
Postat av: Anna / Sand´s Drömmar

Jag är inte heller förvånad. Sverige valde helt fel bidrag, tyvärr - om man får säga något alls då man är från Finland ;) ? Darin var min favorit. Jag håller också på Danmark. Det är ju det enda bidraget som öht håller någon form av klass tycker jag.

2010-05-28 @ 09:45:02
URL: http://www.sandsdrommar.com
Postat av: Proforma - Irene

Har hela tiden undrat varför Annas låt vann! Inte för att den är dålig men det är ju ingen powerballad precis, lite för "snäll". Hade önskat en låt med mer fart och kraft.

Lite komiskt också det där med att de låtar som gick vidare har svenska upphovsmän.

Nej, jag har ingen favorit, vet inte ens om jag kommer att titta!

Trevlig helg!

Kram

2010-05-29 @ 00:12:08
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0