Poker

Jag har ett intresse förutom inredning som jag tycker
är riktigt kul och avkopplande:)
Och det är att spela poker!

Redan som liten tyckte jag om att spela kort.
Minns när jag som liten tjej (kanske var 8-9år)
då jag började gå den "hårda skolan";)
I släkten spelade jag då tillsammans med "de äldre"
ofta ett kortspel som heter "Mas".
Och jag kan lova er att här fick man ingen favör
för att man var "en liten söt flicka" ;)
Pappa, mina morbröder och morfar gjorde verkligen
ALLT för att vinna! Vi hade "masligor" och spelade ofta
100 spel i veckan under många år:)))
Nuförtiden är det jag som sitter och spelar detta spel
med min son, och han börjar bli riktigt duktig.

Men, sedan några år tillbaka har jag ett annat favoritspel, POKER!
Och framförallt då "Texas Holdem"
Jag spelar ofta poker både med kompisar och på nätet.
För några år sedan fick jag ett erbjudande från "Unibet"
om att öppna ett pokerkonto, vilket jag nappade på.
Jag är en "småspelare" och brukar endast vara med i
turneringar med 5 eller 10 euro som insats.
Men det kan faktiskt bli lite vinster ändå.
(Igår var jag tillsammans med 20 andra med i en
5-euro turnering och vann 50:)

Gillar du att spela kort?
Har du testat att spela poker på nätet?
Här kan man läsa om hur det fungerar.
Prova du också, så kanske vi "ses" på något bord framöver:)

"Gubben" sitter nu uppe och tittar på Hockey.
Jag delar inte det intresset,
så nu ska jag anmäla mig till en turnering på Unibet igen:)
l morgon är det dags för en "live-turnering"
Vi är ett gäng på 30st som ska ha trevligt tillsammans.
Så nu hoppas jag på turen:)
Men ni behöver inte vara "oroliga"
jag har inte fått "speldjävulen" i mig ;))


Kommentarer
Postat av: pysseliten

Här är det med hockey ;( Så jag passar på att glutta runt lite :) Åhh Uggla avis men har ju sett den du kommer tycka den är super .

Kul att ha något att se fram mot , det har ju jag med Arvingarna :) Så måste noh lyssna på dom så jag kommer in i dansbandstuket . Kul att det går bar att sälja tapeter medans jag får sälja bensin och korv :) Ha DET

2010-03-26 @ 21:39:58
Postat av: Annika

Ännu en likhet mellan oss =)

Jag har spelat nätpoker i en del år nu också, men bara med småsummor och i omgångar. Det går en period, sen tröttnar jag lite och sen tar jag upp det igen. Spelar just nu på Svenska Spel.



När jag var liten spelade min släkt också alltid kort när man träffades, minns när jag fick hålla korten till mamma och pappa, och satsa =) så spännande. Vi spelade inte Mas utan Stopp och Vändåtta och Poker.

Det sitter i än, det är trevligt med kortspel!



Ha en trevlig helg!

Kram

2010-03-26 @ 21:42:40
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Raka motsatsen här, jag spelar aldrig kort och poker kan jag inte ens!

Ha en härlig helg! Håller tummarna för en pokervinst då!

Kram Irene

2010-03-27 @ 00:07:18
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Petra

hihih, jag började gå på bingo som 4-åring med gammelmormor, mormor och min mor.Det är inte så ofta nu längre men det har hållt i i alla år. Kan fortfarande åka nån gång ibland.

Kort började jag oxå spela supertidigt med mina föräldrar och min fars mormor och morfar. 3 pinnar, sista stick osv.

Jag älskar att spela kort i alla former nu oxå. Liverpool, texas hold ém, partolva osv. Har spelat nätpoker oxå i några år, men haft lite ont om tid på sistone. Men det är oxå bara småturneringar, lite vinster här oxå faktiskt.

Min man spelade lite mer än mig, men ändå på dem 5 och 10 euro sit&go och turneringar. Han har vunnit ihop några semesterkassor några år tillbaka och det är kul.



Jag spelar poker på svenska spel nu för tiden.



ha en trevlig helg

stor kram

2010-03-27 @ 08:59:00
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag älskar och spela spel i alla dess former, kort och sällskapsspel. Vi brukar spela gin rummy men jag tycker även texas holdem är kul även ifall jag aldrig spelar på nätet...bara med vänner.

Har spelat spel sen jag var liten och är tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna!! Spelar alltid för att vinna :)

Har som tur väl var blivit bättre på att förlora..när jag var liten var jag en urusel förlorare!

2010-03-28 @ 13:34:16
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Lotta

Åh, vad kul vi hade igår. Många kompisar som vi inte hade träffat på ett tag:)) Extra roligt att det var jag som fick en pokal och första priset med mig hem:)))

Gubben kom "bara" 3a ;)

2010-03-28 @ 14:37:49
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0