Turkost i köket

Nu börjar julsakerna försvinna även hos oss.
Julgardinerna, allt "silver och glitter" i köket är nu nedpackade.
Och den turkosa färgen får ta större plats igen.
Turkos har ju spåtts bli "Årets Färg" år 2010 bland trendanalytiker.
Denna färg har jag haft i mitt kök i snart nu 3år.
Men jag gillar den fortfarande....
Så den får faktiskt hänga med ett tag till.


Vårt kök är annars i stort behov av renovering och förnyelse.
Men det finns varken tid eller pengar till detta nu,
då vi har andra projekt som ska prioriteras härhemma under detta året.
Jag har åter plockat fram mina "gamla" manchetter till changeljusstaken,
som jag inte haft uppe i köket på länge.
Kul att förnya och byta!




Jag har nog inte visat så många bilder på vårt kök för er.
Det beror helt enkelt på att jag tyvärr inte tycker
att det finns så mycket att inspireras av:(
Det vi gjort här sedan vi flyttade in är att vi
målat, bytt handtag, golv,bänkskivor, kakel, samt vitvaror.
Men visst är drömmen ett NYTT KÖK!





Här har jag en önskan om att"öppna upp" och ta bort de hemska "valven"
Men den färgglada fondväggen piggar ju upp lite.
Den är målad med Alcros "Tålig" i kulören "Mentol".
En riktigt snygg färg som jag varken tycker är för blå eller för grön:)
"Tålig" är en halvmatt färg som har ett glanstal på 20,
vilket gör att den just är tåligare än en vanlig väggfärg,
som ju oftast har en mattare yta.
Därför passar den väldigt bra till bl.a kök.




Kommentarer
Postat av: Lena

Hej, nu kan jag gå in på colorama igen imorgon nu när jag har lite mer "kött på benen" Tack för hjälpen!!!

2010-01-12 @ 19:11:03
URL: http://softnorth.blogg.se/
Postat av: pysseliten

Det ser ju jätte fint ut köket :) Trodde föst det var storarummet :))) Tänkte attans vad du var snabb att byta ,men sen såg jag att det var köket :) Jätte mysigt tycker jag Kram

2010-01-12 @ 19:27:37
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Maud

hej, läcker turkos vägg;)...älskar oxå "mitt" turkosa i köket;)tycker oxå om changeljusstaken..har tänkt köpa mig en sån fyra har bara treor (en svart o en vit)kramkram

2010-01-12 @ 19:51:07
URL: http://maudsanglar.blogg.se/
Postat av: Proforma

Men du ligger ju alldeles rätt i tiden med ditt turkosa kök! Drömmen om nytt kök har man alltid, t.o.m. jag som "fick" nytt när vi renoverade för 6 år sedan. :)

Kram Irene

2010-01-12 @ 23:26:45
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Lotta

Lena:

Lycka Till med tapetvalet.

Pysseliten:

haha, jo det är ovanligt att en färg blir kvar så länge hos mig;)

Maud:

Ja, fint med turkos.

Älskar mina ljusstakar.

Och har sparat alla manchetter i en låda.

Så kul att byta och förändra!

Irene:

Jo, gillar som sagt den turkos färgen fortfarande,

men jag blev förvånad att den blev tippad som årets färg. Känns som att den vart med ett tag.....

2010-01-13 @ 07:05:51
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Inspirera Mera

Vilken snygg turkos vägg du har i köket!



Svar:

Vad spännande det lät med en omtapetsering i köket. Hoppas du hittar en snygg tapet. Kram Sandra

2010-01-14 @ 02:59:07
URL: http://inspireramera.se
Postat av: steffi

Hej!!

Jag är tookig i turkos!! haha..

Har färgen i alla rum hemma! :P Så då har du o jag lyckats med årets ärg tidigt;)



Jag ahr oxå en sån där change-ljusfat. Men har inte hittat nå turkosa manchetter. Vart har du köpt dina?



2010-01-18 @ 15:09:30
URL: http://lillafiffilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0