Melodifestivalen 2010

Ingen har väl missat att:
Årets Melodifestival är på ingång igen. 
Till mångas glädje, och till mångas förtret.
Hemma hos oss är det MYCKET blandade känslor.
Man kan ju inte tycke lika om allt!
Jag och barnen har sett fram emot evenemanget
under en lång tid, medans mannen redan börjat
frusta över att  hemmabion kommer gå på högsta volym.
(Så jag gissar att han kommer att gömma sig
med en öl i bastun imorgon kväll;)


Den svenska uttagningen till Eurovision Song Contest
sändes första gången 1958.
Sedan 2002 består Melodifestivalen av en turné
med fyra deltävlingar från norr till söder.
Det konceptet gillar jag:)

Årets första deltävling sänds från Örnsköldsvik.
Först ut
är Ola. Och utan att ha hört låtarna,
så gissar jag på att han tar en finalplats.
Låten han ska sjunga heter  "Unstoppable" 
Ni kommer väl ihåg Olas stora hit "Natalie" ?
Såhär säger Ola till "Gyllene skor".
  - "Unstoppable"  handlar om Natalie,
den är som en fortsättning på min förra låt.
Det är som en filmtitel, "The Return of Natalie".
Låtmässigt är det inte likt, men de handlar båda om samma person. 

Jessica Andersson är en tjej som jag tycker har en fantastisk röst.
Hoppas nu att hennes ballad är en riktigt bra låt,
och att vi får se henne i finalen.

(Bilden lånad från Olas hemsida)


Såhär ser startfälet i Örnsköldvik ut:

1. Bidragets titel: Unstoppable
    Artist: Ola

2. Bidragets titel: A Place To Stay
    Artist: Jenny Silver

3. Bidragets titel: You're Making Me Hot-Hot-Hot
   Artist: Linda Pritchard

4. Bidragets titel: Road Salt
    Artist: Pain Of Salvation

5. Bidragets titel: The Saviour
    Artist: Anders Ekborg

6. Bidragets titel: I Did It For Love
    Artist: Jessica Andersson

7. Bidragets titel: Singel
    Artist: Frispråkarn

8. Bidragets titel: Keep On Walking
   Artist: Salem Al Fakir


Vadslagningar finns det gott om.
Jag själv gillar att satsa en liten slant.
Har hittat en bra sida som hjälper till
att jämföra spelbolagens odds, "Braodds"
(Ska man ändå spela kan man ju göra det
där man får mest pengar tillbaka.)

Ikväll ska jag läsa "Bibeln" innan jag går och lägger mig;)
Aftonbladets "schlagerbibel" är inhandlad,
och jag är laddad till tusen inför morgondagen:)))
Ska du följa festivalen?

Kommentarer
Postat av: Tess

Självklart! Det är ju lite som superbowl i USA man måste bara se de.



Vad ska man annars ha att prata om de närmaste veckorna, Vem hade Bästa kläderna? Vem sjöng falskt/bäst? Var han/hon inte bättre/sämre förra gången?



Många smaskiga samtalsämnen att underhandla på fikarasterna :)



Hoppas du får en trevlig helg, Kram kram

2010-02-05 @ 08:43:17
URL: http://trolldesign.blogg.se/
Postat av: Therése

Ja ja det måste man absolut se!! :-)

Fast här är inte heller mannen speciellt intresserad (vad han erkänner iaf)

Och han har ingen bastu och gå å gömma sig i heller hihihi!!



Tror också att Ola har en given plats i finalen!



Ha en härlig fredag nu...kram!

2010-02-05 @ 13:12:38
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: jenny

Hos oss är lördagskvällarna uppbokade ett tag framöver:-) Ska bli kul och se om man får någon favorit i år.

Trevlig helg!!

2010-02-05 @ 14:36:38
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Anna

ja vi lär nog sitta framför tv-n imorgon och titta jag och mannen...och äta lite godis och såga alla låtar för att sedan månader senare sitta och nynna till dom när dom spelas på radion :)

2010-02-05 @ 20:44:14
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Annika

Hej!

Jag kommer def följa den =)

älskar sånt här. min sambo hatar det, men vi brukar ha tv:n ¨på och så leker vi lite med barnen samtidigt.

Känner att jag hinner knappt kommentera ibland, det har blivit lite mycket nu med jobb, spelningar och så nackspärren.

är så trött nu så snart lägger jag mig...så man orkar se schalgern imorrn!



ha en trevlig helg!

2010-02-05 @ 21:57:53
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Självklart!! Nu är kommande lördagar inbokade. Finns inget roligare än att sitta där och vara en besserwisser (hur det nu stavas)...!



Kram Pernilla

2010-02-06 @ 10:18:06
URL: http://www.vardagslyxhosnilla.blogspot.com
Postat av: Lars-Göran Wadén

Vad jag vet är det första gången i Melodifestivalcirkusens historia som man arrangerar festen för artisterna i tältkåtor. Jag har exklusiva bilder från lokalerna där festen ska äga rum. Titta här får du mer information:

http://www.livetrullarvidare.blogg.se

2010-02-07 @ 23:11:11
URL: http://livetrullarvidare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0