Lady Now 2010

Jotuns nya färgkarta LADY NOW 2010 presenterar
två viktiga trender den här säsongen:
Mjuk Minimalism och Industriell Enkelhet.

Mjuk Minimalism:
Trendbilden är lätt, mjuk och öppen med organiska former.
Våren inbjuder till att släppa in ljuset och röja ut det gamla
– både fysiskt och mentalt - med vitt som en naturlig bakgrund.
Olika nyanser av vitt är nu en av de tydligaste kulörtrenderna.
Kulörpaletten Mjuk Minimalism återger därför två vita kulörer
LADY Chi och LADY Reflektion och lanserar i tillägg två nya:
LADY Vit Poesi och LADY Vit Komfort.
Alla fyra kulörer går ton i ton.
I kombination med de vita nyanserna lanserar Jotun två glasgröna kulörer
LADY Frostat Glas och LADY Prismagrön.
– De är glasgröna och vackra nyanser.
När de används tillsammans med vitt blir resultatet vårigt, friskt och vackert
säger Jotuns Kulörchef Lisbeth Larsen.

(Jag själv har börjat gilla trenden med att blanda nyanser i vitt.
Förut var jag extremt noga med att att få samma vita nyans)

Färgkartans andra tema är Industriell Enkelhet,
som hämtar inspiration från den industriella revolutionen
och stålarbetarens garderob.
– Vi tar med oss två vackra grå kulörer från tidigare färgkartor
LADY Morgondis och LADY Frostdis.
Vi lanserar även en ny, LADY Industriell Grå.
 Dessa toppar vi med världens vackraste blå kulör
som heter LADY Blå Harmoni, säger Jotuns kulörchef.


LADY NOW 2010 innehåller 12 kulörer. Åtta av dem är nya.
Du kan beställa färgkartan på Jotuns hemsida,
eller hämta den hos din återförsäljare.
Jag är jättesugen på att måla upp några prover utav dessa på jobbet.
Och ska försöka hinna med det snart...
Det är full fart på jobbet nu. Igår tillbringade jag nästan hela dagen
i tapetavdelningen, som var full med kunder som ville ha hjälp :)))
Och blir det någon ledig stund över på  jobbet just nu,
så arbetas det för fullt med färgsättningsuppdrag och en ny hemsida:)


Kommentarer
Postat av: Åse - Interiörguiden

Jag tror verkligen att du och jag har exakt samma jobb men på två olika orter. Det är verkligen färgsättningar hela dagarna och på förmiddagarna sitter jag med vår nya hemsida!



Visst är det kul med alla nyheter som kommer nu både vad gäller färg och tapeter!



Kram Åse

2010-02-18 @ 08:16:40
URL: http://interiorguiden.blogspot.com/
Postat av: Tess

Ja, visst är det bra att blanda flera toner av vitt, det känns mer dynamiskt.



Därenot tycker jag att Jotun varit lite för konservativa i sitt val av färger i år :(



Kran kram

2010-02-18 @ 08:40:56
URL: http://trolldesign.blogg.se/
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Väldigt lugna, tillbakalutade kulörer. Det låter som om du inte har det lika lugnt på jobbet!

2010-02-18 @ 20:55:07
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html
Postat av: Pysseliten

Vilket dröm jobb du har ,skulle nog ha svårt att koppla av från jobbet om jag hade det jobbet :)Alla roliga fäger och tapeter skulle gå i ett ständit rus :))

2010-02-18 @ 21:13:29
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Lotta

Åse:

ja, vi verkar ha lite samma arbetsuppgifter:) Men det här med hemsidan är helt nytt för mig. Vi har just nu hjälp av ett "proffs" för att komma i gång, men meningen är att jag ska sköta den i framtiden. Och det är något jag inte kan någonting alls om. Så jag hoppas att det inte kommer bli alltför krångligt att lära sig;)

kramis



Tess:

ja, jag är riktigt förtjust i att blanda vitt just nu:)) Kan avslöja att tapeten jag väntar på blir mycket i vitt:))) kramen

Ammi:

ja fina färger.

Jo, nu är det full fart i butiken:) Märks att många kommit igång med nya projekt hemma nu när jul/nyår är över, och man längtar efter vårfärger!!! kram

Pysseliten:

Jo, så är det för mig. Jag tillbrigar faktiskt mycket av min fritid med saker som har med jobbet att göra:)))) Och JA, det är det roligaste jobb jag någonsin haft:)))) kramis

2010-02-19 @ 07:01:29
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0