Deltävling i Sandviken

Förra veckan blev Ola min favorit:)
Om några timmar är då dags för deltävling nummer 2.
På förhand har jag inte så stora förväntningar.
När jag första gången läste startlistorna till årets deltävlingar,
kändes det som att det bästa är sparat tills slutet.
(Darin, Peter Jöback, Pernilla Wahlgren, Alcazar,
är namn som jag gissar att vi får se i finalen
utan
att jag då  hört låtarna)
Men vem vet? Det kan ske blir som för 2år sedan.
Ni minns väl hur förhandstippade Carola&Andreas var.
Men "paret" gick ju "endast" till "Andra chansen",
för att där sedan bli utslagna av Nordman.

Men, ikväll är det nu då dags för Sandviken att vara värd
för "Sveriges största musiktävling".
Här kan man tjuvlyssna lite på låtarna.
Jag har gjort det, om och om igen;)
Och jag skulle bli mycket förvånad om inte Andreas Johnsson
tar revanch i år, och kniper en av platserna till Globen.

Eric Saade, som ju är pojkvän till Molly Sandén,
får säkert många röster av framförallt unga tjejer.
Och de sista dagarna har han helt plötsligt seglat upp
som en av segerkandidaterna i finalen.
(Eric och Molly sjunger tillsammans i ett klipp från Youtube)

Pauline är kvällens inbjudna joker.
Och Bidrag nummer 4, Highlights & MiSt blev ju
festivalens webbjoker.
Orsa Spelmän och "Dogge" tillsammans med Andra generationen
är namn som nämns bland schlager-experter.
Jag tror inte att det blir någon från Sandviken som kommer
att stå som segrare i den slutliga finalen.
Av det lilla jag hört så är jag inte så imponerad av kvällens låtar.
Men självklart ska jag titta:)))
Och innan dess ska jag och äldsta dottern laga Thaimat:)))


Kommentarer
Postat av: Anna

tycker kvällens bidrag verkar lite sådär..iallfall på pappret.....hoppas att johnsson och pauline har några bra låtar! (hon kommer ju faktikst från Älmhult där jag kommer ifrån så jag får väl heja lite på henne) :)

2010-02-13 @ 16:32:02
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Åse - Interiörguiden

Jag missade förra veckans delfinal, men ska nog lägga mig på soffan och titta ikväll. Orsa spelmän och Dogge låter som en spännade kombination, undrar hur det blir?

2010-02-13 @ 19:47:30
URL: http://interiorguiden.blogspot.com/
Postat av: Tess

Jag blev lite förvånad över resultatet, men man vet ju aldrig vad som händer när man lägger ödet i svenskafolkets händer :)



kram kram

2010-02-14 @ 00:37:57
URL: http://trolldesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0