Paketkalender

Idag är det då den 1:a december
och många sätter idag upp sina paketkalendar.
Ni minns kanske förra året då jag hade så dåligt
samtvete för detta med adventskalendrar.
Istället för  en paketkalender,
övetalade jag "lill-killen" att det var
roligare med en lego-kalender.
Men den blev nog inte riktigt vad han hoppats på.

För igår morse sa han till mig.
- Mamma, du vet vad det är för en dag
  imorgon, va?
- Ja, det är onsdag, svarar jag
  Då fortsätter han:
- Och den 1:a december,
  det är då man öppnar 1:a luckan i kalendern.

Ledsen över att jag helt missat detta,
(vart tar tiden vägen?) så undrar jag om han vill
ha en sån där fin legokalender även i år?
Jag ser hans besvikna min, och att han mumlar
något om att den inte var så kul.
(till saken hör att han vanligtvis bygger både stora
brandstationer och polishus av lego utan ritningar,
så "småbitarna" i legokalendern är förstås inte någon större utmaning
)

Jag förklarar att jag är ledsen över att jag glömt
fixa den där paketkalendern jag pratat om :(((
Han ser lite sorgsen ut när jag lämnar honom vid skolan.
Och hela dagen går jag och tänker på att på något sätt
måste jag fixa det här tills imorgon.
På kvällen kommer Gustav och visar att han klippt, klistrat,
tejpat och dekorerat av saker han hittat.
En paketkalender!


Nu har vi skrivit en passande text på den:
Varje dag i advent, en liten present,
och hängt upp den i hans rum.
igår kväll hann jag slå in några
små paket till de närmaste dagarna
(Denna kalender var ju så "fiffig" och hade en liten ficka,
så  man behöver inte hänga upp alla 24 paketen på en gång) 

En lycklig son vaknade kl 5 imorse och satte fart mot "första luckan"
Och hans mamma är lika glad, då hon tyckte sonen gjort
ett fint jobb och att hon samtidigt "sparade" 600kr
på att hon inte behövde köpa kalendern hon tänkt ;)
Visst är det härligt när barnen har fantasi och skapar själva!


Blir det några kalendrar hemma hos er?
Här på muntramyran finner du många tips till små paket!


Kommentarer
Postat av: Linda - Lindas Nya Hus

Men så fint han gjort! Det riktigt värmer i hjärtat över deras gulliga idéer! :) Ha en skön onsdagskväll!

2010-12-01 @ 19:44:51
URL: http://lindasnyahus.blogg.se/
Postat av: pysseliten

JAG skippa Ebbas med i år hon nöjde sig med choklad kalender :=) Hoppas du hinner med att fixa restan av klapparna .

2010-12-01 @ 21:27:48
Postat av: Anna

Inga barn=ingen paketkalender :(

MEN jag och maken har varsin strumpa. I år funderar jag även på om Milo(hunden) ska få en strumpa. Jag fyller mannens strumpa med glädje, han gör det mer motvilligt :-)

2010-12-01 @ 21:55:34
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Ja, vart tar tiden vägen???

Jättefin och fiffig kalender, kul med en son som tar saken i egna händer!

Nej, inga kalendrar här, barnen är ju numera utflugna!

Kram

2010-12-05 @ 13:31:00
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0