Tapetsera på plast

Idag har jag tapetserat om en monter
på jobbet. Tapeten heter Oas.
Tidigare har jag bloggat om den här.
Motivet jag valt är en av mina favoriter,
(mönstret finns ju som bakgrundsbild här på bloggen:)

Jag ville ha plats för tapetrullarna intill
den upptapetserade montern.
Men hittade inget bra ställ till det.
Och då får man ju försöka komma på något själv.
Jag tog en vin-tunna av plast och tapetserade denna.
Använde mig utav våtrumslim på plasten,
och det sitter perfekt:


Och då kom jag att tänka på ett tips till er, mina kära bloggläsare:)
Tänk så snyggt att tapetsera en papperskorg i plast på
detta viset av en överbliven tapet.
SNYGGT, BILLIGT  och SUPERLÄTT!!!!


Såhär blev helheten efter tapetseringen:


På den "tråkiga" väggen bakom tapetrullarna,
satte jag upp en karta med matchande lövstickers.
Även stolen fick ett litet löv på ryggstödet.
Hela stickerspaketet kostar bara 108kr!!!
Och det finns ju massor av fina motiv att välja bland:))


Kommentarer
Postat av: Pysseliten

åhhh vilket drömjobb är så avis ,jag får väl taptsera olje tunnan på jobbet ;))) Inte lika kul

men detta vart ju så fint så. Kul att komma in som kund i denna fina butik men en pysselmaja som dig i

Verkligen insprationsfint !!

Kram på dig ha en bra kväll .

2010-08-27 @ 18:12:34
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Anna

Så fint det blev....och det där med papperskorgen var ju en skitsmart idé.

Nu har jag redan en snygg papperskorg (bin bin) som jag betalade dyrt för (för att vara en papperskorg) så den får hänga med ett tag till :)

2010-08-27 @ 22:14:02
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Karina Colorama Forshaga

Jättefin höstmonter!!!

Trevlig helg!

2010-08-27 @ 23:27:58
URL: http://www.karinasinspirationsblogg.se
Postat av: Jennie

Älskar din blogg och måste passa på att fråga om råd. Vi ska tapetsera om hallen. En liten hall med dörrar till olika rum och trapp... Idag är det någon slags vit strukurtapet (från typ -91) med bård på mitten... Vill att det ska vara vitt och enstaka våder av annan tapet (såsom du tipsa om i ett av dina inlägg) Men vad ska jag tänka på när jag väljer den vita tapeten till hallen? Helvit? Struktur? Mönster?



2010-08-28 @ 22:02:21
Postat av: Proforma - Irene

Sådan inspiration är ju superviktigt när man kommer in i en butik! Smart sätt att använda en tapet på, det blev jättefint!

Kram

2010-08-29 @ 00:50:40
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jennie:

vad glad jag blir att du gillar bloggen:)))



svar: Först måste du ta bort bården och strukturtapeten. Kolla om båden går att få bort med vatten och lite diskmedel annars kan du prova med att blåsa med hårfönen. Går inte det så får du spackla. Strukturtapeten kanske är spaltbar, (yttersta skiktet går att riva bort)

Var noga med förarbetet! Se till att du får ett slätt och fint underarbete. Ett bra tips är att sätta renoveingstapet. Jag har tidiagre bloggat om det här: http://lotenlind.blogg.se/2009/february/aterstallare.html



Angående val av vit tapet, så hade jag tagit en vit slät, om du ska sätta "enstaka våder" till.

Det tycker jag blir snyggast. LYCKA TILL!!!!



2010-08-29 @ 10:09:43

2010-08-29 @ 10:13:59
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Jennie

Tack för ditt snabba svar!!

Har du något förslag på snygg vit tapet? För mig är det en djungel av tapeter...

2010-08-29 @ 17:05:16
Postat av: Lotta

Jennie:



Duro har en enfärgad som heter 221-16 (tror jag kommer ihåg rätt nummer)

Denna är bra eftersom att man inte behöver måla innan man tapetserar. (många vita tapeter "lyser igenom" , vilket innebär att man måste måla innan.)

Detta är en "easy-up"-tapet vilket inebär att du klistar limmet på väggen och gör arbetet mycket lättare. Priset är runt 300kr/rulle.



Om dina "highlights" , enstaka våder har en vit bottenfärg, så bör du ju också kolla så att de vita färgerna är lika vita. Detta får du säkert hjälp med av din tapethandlare.

LYCKA TILL!!!

2010-08-29 @ 17:19:03
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Jennie

Tack så jättemycket!!

2010-08-29 @ 20:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0