Inspirationskvällar

Det händer mycket på mitt jobb just nu. *me like*.
Därför är det för tillfället lite glesare mellan
inläggen här på bloggen.
Mycket av min "datatid" går åt till vår nya hemsida,
och vår nya grupp på facebook:)

Det är även mycket planerande inför 
inspirations-kvällar på jobbet.
Igår pratade jag med Mija Kinning. Och nu är allt
klart för att hon kommer till oss Tis. den 9 november.
Så ni som bor i närheten av Hjo, missa inte detta tillfälle!

Det kommer att finnas ett begränsat antal biljetter,
och jag vet att det blivit slutsålt där Mija varit innan.
(Återkommer på vår hemsida om när biljetterna finns att köpa)


På torsdag ska jag och min kollega åka till
Göteborg för att se Alcros nya kollektion Ad10,
Lite försmak har jag ju redan fått när jag var och lyssnade
på den kända tendgurun Li Edelkoort, läs här.
Det är ju hon som  tillsammans med Alcro,
tagit fram den nya färgkartan.
Detta vill vi nu även dela med oss av till våra kunder.
Tis den 5 oktober planeras en inspirationskväll
om färgtrender hos oss på Colorama i Hjo.
Då ska också vår nya färgavdelning vara klar!


(Betonggrå blir en nyckelfärg framöver, tror Li)

Colorama Skaraborg ska tillsammans ha en monter
Villamässan i Lidköping den första helgen i oktober.
Senare i november ska jag hålla i en "tapetkväll".
Som ni märker är det fullt upp med roliga "jobb-saker" i höst:)
Så nu går jag och "oroar" mig för att jag kanske inte kommer ha ork
och lust med att dra igång någon ny renovering härhemma, fniss ;)

För er som bor i närheten av Hjo och är intresserade av
att komma på någon av dessa kvällar.
Titta gärna in på vår hemsida för mer information
om vad som händer hos oss framöver:)
http://www.coloramahjo.se/

Hur viktigt tycker ni att det är med inspiration?
Uppskattar ni när det ordnas inspirationskvällar hos
era färghandlare, där ni kan få tips,råd och se nya trender?
Tycker ni att det är viktigt att få hjälp av kunning personal
med ex.vis färgsättning eller val av tapeter?
Eller tycker ni bättre om att gå till ett "störe varuhus" och titta själv?
Intressant att få höra era åsikter:)))


Kommentarer
Postat av: Petra

åhhhh, vad roligt med Mija, jag gillar henne och hennes sätt att inreda.

Jag var på Marbodal i Malmö när hon var där. Såå jäkla bra och man kunde stanna kvar efteråt och prata med henne oxå, så det gjorde jag, hihihi.



ha det bra

kram



2010-08-31 @ 19:49:34
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: pysseliten

åhh vad rolig saker du får vara med om ;) Och antar att du snart ska packa med för sol och bad .Ha en bra dag

2010-09-01 @ 07:57:33
Postat av: Karina Colorama Forshaga

Kul med inspirationskvällar men som sagt mycket planering innan.

Snygg hemsida ni har!

Vi syns i Göteborg imorron, det ska bli kul och säkert inspirerande med info om de nya ad. kulörerna.

2010-09-01 @ 17:58:18
URL: http://www.karinasinspirationsblogg.se
Postat av: Martina

Bara roliga saker den närmsta tiden!! Det är klart det är kul med inspirationskvällar och jag tycker det är viktigt med kunnig & engagerad personal som vågar tänka nytt när det gäller färg & tapeter.



Ha en trevlig Göteborgstripp!

Kram

2010-09-01 @ 22:28:16
URL: http://www.familjemix.blogspot.com
Postat av: Tess

Tittade in på er hemsida och jag måste säga att den var riktigt fin. Annars är det många colorama butiker som neglegerar sina sidor (vår bla) Kul att du fått en länk till din egen blogg, den är ju så himla fin och intressant att läsa.



Ha det så bra med allt som händer, stressa inte ihjäl dej bara // kram kram

2010-09-02 @ 23:26:07
URL: http://trolldesign.blogg.se/
Postat av: maud

Åh vill gärna komma när Mija kommer;) tycker hon är såå bra! Kan du skicka ett meddelande när man kan boka bilj...kanske missar att kolla hemsidan. har ju bara enliten bit till Hjo. kramar

2010-09-03 @ 20:52:30
URL: http://maudsanglar.blogg.se/
Postat av: Lotta

MAUD:

Vad ROLIGT att du vill komma på vår inspirationskväll med Mija Kinning:)))

Vi kommer ha ett begränsat antal biljetter så jag lägger mer än gärna undan åt dig.(Vet att de tagit slut jättesnabbt på de butiker hon besökt innan)

Biljetterna kostar 220kr, då ingår dryck och en enklare förtäring. Maila mig om du vill ha 1 biljett eller om du vill ta med dig någon ytterliagre så fixar jag det:)

Kram och Trevlig Helg!

min mailadress: [email protected]

2010-09-04 @ 09:37:54
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Anna

ahh...ja det är väl hon i bygglov...hennes stil gillar jag...OFTAST! :)

2010-09-05 @ 19:23:22
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Vad kul med Mija på besök, hon är sååå duktig! Allt hon gör blir ju så snyggt!

Inspiration är kul men jag är himla dålig på att komma iväg. Vet dessutom inte om vår lokala färghandlare har sådana kvällar.

Du har fullt upp färstår jag! :)

Kram

2010-09-05 @ 22:44:47
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Christer

Hejsan!

Jag va inne på ColoramaHjo och kollade eftersom jag läser din blogg. Den va väldigt fin och stilren. Däremot fungerar INTE menyn så fort en bild har bytts (slideshow) då hamnar menyn i bakgrunden och det är nog inte så bra... Tänkte bara meddela dig detta..



Ha det gött



Christer Wigström

2010-09-08 @ 21:25:52
URL: http://www.wigstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0