Saga


När man jobbar som jag, och säljer tapeter om dagarna,
så blir mycket fokusering på nyheter hela tiden.
Och som ni ser här på bloggen, så strömmar det in
nya tapetkollektioner från leverantörerna hela tiden.
Vilket en "tapetälskare" som jag förstås gillar!

Men nu har jag kommit på mig själv att jag måste försöka
få lite tid över på jobbet till att uppdatera mig att bläddra
i lite "gamla" kataloger.
För hur bra man än tror sig hitta utantill när man ser utsidan
av pärmarna, så behöver man hela tiden fräscha upp minnet
för att kunna ge kunderna den allra bästa servicen.
Och det vill man ju givetvis!

Tittade ni på "Arga snickaren" igår?
Där kände jag genast igen tapeten  ur Saga i "lill-flickans" rum,
men hade glömt att den fanns i denna färgkombinationen.
(Vi sålde mycket av de röda och gröna färgerna i detta tapetmönster
när denna kollektionen kom ut, så det beror säkert på det)

Men vad jag gillade denna färgkombinationen i gårdagens avsnitt.

(Bilden lånad från "Arga snickaren")

I "Saga"möter du nyanser och stämningar från sagovärldens alla hörn.
Mönstren innefattar både starka och dova kulörer
(fast jag själv mindes bäst de färgstarka) i samspel med mjuka,
drömlika former, och associerar till såväl österländsk mystik som västerländska äventyr.

Denna färgkombination hade vi upptapetserad i en monter på jobbet.
Den var också vår bästsäljare när katalogen kom ut för snart 2 år sedan:

(Bilden lånad från Decor Maison)


Klicka på länken nedan så kan du se ett bildspel från Saga-kollektionen.
http://www.tapet.se/press/saljstod/bildspel/Saga.zip





Kommentarer
Postat av: Annika

Hej!

Såg faktiskt lite av den igår, och den är så fin =)

Hoppas allt är bra med dig.

Har himla mycket just nu om mig så jag ligger lite lågt, men jag kommer igång snart =)

Kram på dig!

2010-04-08 @ 14:43:56
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: Åse - Interiörguiden

Ja, vi har verkligen samma smak, det är så roligt att se! Sovrummet är fantastiskt fint och att förvara tv:n bakom skjutdörrarna är verkligen en jätte bra idé.



Kram Åse

2010-04-08 @ 19:50:34
URL: http://interiorguiden.blogspot.com/
Postat av: pysseliten

missa det i går ;( men dom är så söta så .

Och nu är det hockey ;( så jag bloggar lite medan killar glor på tv Men det ser mörkt ut lin ligger under med 0-4 mot djurgården

2010-04-08 @ 20:09:49
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Men den var ju jättesöt! Jag gillade den sista färgkombinationen!

Måste vara ett jättejobb att memorera alla tapeter!

Kram

2010-04-09 @ 00:23:47
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken känsla för inredning du har. Snyggt!!

Var inne på styleroom och såg Ert snygga "matbord" i konstrotting med "pallar". Var kan man hitta det?

2010-04-09 @ 17:33:08
Postat av: Lotta

Jennie:

Åh, vad roligt att du gillar minn inrednins-stil:)))

Jag blir verkligen jätteglad av din komentar!!!

Jisses, jag minns inte vart jag köpte möblerna:(

Är det då det börjar bli "shopaholic-varning" ;)



Men "googla" på: konstrotting, barbord, barstolar/pallar. Det minns jag iaf fall att jag gjorde:) Då får du säkert endel "träffar".

Besök också företag som säljer konstrotting. jag vet att jag sett dessa på flera ställen.

Lycka Till!!!

Själv trivs jag superbra med vår grupp, och LÄNGTAR nu tills att få ta fram utemöblerna igen:))))



Lotta

2010-04-09 @ 19:58:46
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Therése

Hehehe av nån anledning blir jag alltid galet sugen på att tapetsera om här hemma när jag varit inne på din blogg :-)



Just nu är jag sugen på att tapetsera en jättestor playwood-skiva att hänga på väggen över sängen...smidigt att byta ut när man tröttnat på färg och motiv (som jag som oftast gör ganska snabbt) ;-)



Ha en härlig lördag...KRAM!

2010-04-10 @ 13:44:12
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0