Äntligen är de mina!

Ni som följer min blogg vet att jag älskar
Sagaforms glas.
Nu har jag beställt hem "club-glasen" som jag
länge "trånat" efter......
Hade svårt att bestämma mig, då jag även är
väldigt förtjust i "Jelly Bean-skålarna"

(Snart hoppas jag att även dessa läckerheter finns i mina skåp)


Men nu blir det Club-seriens martini- och allglas som
ska pryda min dukning på Lördagens matstaffett:)
Sagaforms nya gröna och blå vårfärger tycker
jag är superfina!!!
Men , nu passade det bättre med de "gamla" färg-glada
glasen till dukningen jag tänkt mig.
Vad tycker ni om dessa?
Visst är de läckra!




Vet ni hur "matstaffetten" går till?
Om inte, så kan ni läsa här om förra årets "staffett"
Då hade vi över 20 grader varmt, och jag dukade ute.
Det kommer nog tyvärr inte kunna upprepas i år.
Så det blir till att duka inomhus.

(Min förrätts-dukning förra året)

Kommentarer
Postat av: Anna i Skövde

Hej Loten!

Vi åker precis den "rutten" som ni åkte. Krys.Fart. heter Fredom. Å du det där med matstafetten har jag hört talas om men ingen i min omgivning har någon koll, vore kul å få reda på hur man ska tänka för att "få ihop det hela..." hör av dej kram

2010-04-27 @ 14:21:34
Postat av: Anna / Sand´s Drömmar

Bloggade själv om dessa glas alldeles nyligen. Varifrån beställde du dem?

2010-04-27 @ 17:08:12
URL: http://www.sandsdrommar.com
Postat av: Anna

jättefina glas! härlig färgklick så här i vårtider :)

den där matstaffetten låter ju skitkul, har kompisar som är med i något liknande här där vi bor :)

2010-04-27 @ 22:49:37
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: maud

Stafetten låter såå kul;)...tänk om man kunde få igång nåt sånt här. Du är ju helt suverän på läckra dukningar! jättefint...väntar på mina konstrottingmöbler nu, best på andersfors i hjo igår;)..kanske får dom t helgen...håller tummarna, då kan jag duka fint till valborg=)kramkram

2010-04-27 @ 22:49:56
URL: http://maudsanglar.blogg.se/
Postat av: Åse - Interiörguiden

Helt klart urläckra!

2010-04-27 @ 23:00:16
URL: http://interiorguiden.blogspot.com
Postat av: Proforma - Irene

Dom där glasen är så snygga! Härlig färgklick!

Kommer ihåg din förrättsdukning förra året. Jag sprang faktiskt på sådana fat med kupa runt jul men det blev bara köp av ett... men nu ångrar jag mig lite. Fast det blev ganska mycket pengar om man som jag ville ha 6 stycken.

Ser fram emot hur dukningen blir i år!

Kram

2010-04-27 @ 23:33:08
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: pysseliten

as fina :) och jag håller tummarna nu för att det ska bli varmt nästa vecka ,för vi ska ha 20 års kalas och vill sitta ute . Annars blir det super trång inne ;( Så håll tummarna .



Snyggt med fågel tapeten :)

2010-04-28 @ 15:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0