Fina lampor


Ojoj, känner att jag har ett enormt STORT
"Vill-ha-begär" just nu;)
Fy, vad jobbigt det är!
För pengarna räcker ju tyvärr inte till allt man vill ha:(
Inte för mig iaf. Lider otroooligt,,,fniss

Har börjat titta vidare på några nya saker till vardagsrummet.
Som jag tidigare berättat kommer det bli en kombination av
svart-vitt och orange härinne när allt är klart.
Men nu måste jag prioritera lite på sakerna som ska flytta in här.
Annars börjar jag på allvar bli rädd för att det är jag som får flytta ut istället;)

Vad som rör sig "där uppe" nu är nya lampor.
Jag har länge velat ha ett par av Kartell Designs "Fly-lampor",
gärna den orange. (Den svarta är inte transparant)
Men känner att jag som sagt MÅSTE prioritera nu.
Och att lägga de pengarna på ett par lampor i den färgen
inser t.o.m jag inte är såååå hållbart i längden.

Jag har köpt en ny matsalsgrupp i högglans.
Stolarna är svarta och bordet vitt.
Så nu har jag funderat på att det kanske vore "smartare",
med svarta eller vita lampor.
Har hittat en ny lampa från EM-möler, jag tycker är riktigt snygg.
Dessutom halva priset mot Kartell-lampan.
En annan favorit är Koziols "Josephine"
Ja, något att fundera på igen......





Em´s Apollo  cm i diameter  999kr        Em´s Alta 40cm i diamter 799kr



Fly från Kartell 52 cm i diameter 2190kr



(Kozilos lampa "josephine" står högt på "min lista" just nu
priset tilltalar mig också. hittade den för 999kr på Favoritsaker)



Bilderna lånade från "Designbutiken" och "Em-möbler" och "Favoritsaker"






Kommentarer
Postat av: Proforma - Irene

Vi står också inför det "problemet" att byta lampa över matbordet. Har sedan tidigare Love Dinner från LampGustav men den funkar inte längre då vi vänt på bordet.

Blir lite nyfiken på vilket bord du köpt då vi är ute efter nytt matbord också.

Ha en skön söndag!

Kram

2009-09-20 @ 11:04:02
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Mari

Det där himla ha-begäret kommer och går, det ena drar med sej det andra....typiskt.

Kolla Blocket där finns Kartell-lampor ibland.



Va kul med nytt bord och stolar...ska bli spännande att se framöver.



Ska se om det finns orange sprayfärg, visst finns det på Biltema men frågan är hur orange den är...signal-neon-orange har jag en aning om.



Ha en bra söndag och ta dej tid att åka på loppis och secondhand någon gång, bara så kul och man kan hitta allt möjligt kul, bara fantasin sätter stopp.



Ha en braer söndag!!!

2009-09-20 @ 14:27:44
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: pysseliten

Ja man vill ha alldeles för mycket jämt , jag kolla på maskroslampan på Ikea i dag men stod imot köpet tyckte 799:- för den var för dyrt för den var gjord av papp den är super fin ,men för tok för dyr

Det vart värme ljus istället :)

2009-09-20 @ 19:26:02
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Lotta

Iréne:

Jag har köpt ett vitt höglansigt matbord från MIO.

Galaxy hette det. Om båda iläggs-skivorna är i, så blir det hela 290 cm långt. Det passar oss, som oftast är många vid bordet.

kram

mari:

Ja, standardfärgen på sprayburk brukar som du säger vara neonfärgad. Jag har turen att kunna få vilken sprayfärgs-kulör jag vill. På jobbet har vi en riktig expert som blandar detta.

kramis

Pysseliten:

Den lampan vill jag också ha, ovanför mina nya fåtöljer har jag funderat på att den ska passa. jo, vet att den är av papp, men jag tycker den är jättesnygg ändå:)

Är lite rädd för att den blir för stor bara.

kram

2009-09-20 @ 20:29:52
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Lyckliga du som har renoverat klart....Jag blir snart tokig att bo på i ett rum!

Kanske skulle det vara snuggt med lite färg på lampan?Svårt att säga när man inte ser allt på en gång..



Ha det gött!

2009-09-21 @ 10:04:41
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du kan oxå beställa den hos mig på bimz:))))

Kramis

2009-09-28 @ 18:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0