Elitserien

Nu tänker ni nog.
-Har hon gått och blivit Hockeyintresserad???
För det är nog Hockey många tänker på i första
hand, då man hör "Elitserien"???

-Nej, det har jag inte.
Det är andra skridskor jag gillar att titta på.
Nämligen de med "taggar"


(Bilden lånad från "Edeaskates")

Idag är det premiär för Konståkningens "Elitserie"
I Sundsvall och Halmstad ska 114 åkare tävla denna helgen.
Säsongen kommer att bestå av 14 omgångar,
samt en final som går av stapeln i April.
Vi har många duktiga åkare i Tibro KK,
och har lyckats få med 10 !!! åkare från vår klubb.
(Bl.a min dotter, som blev överlycklig när hon fick reda
på att hon kommit med)
Det har funnits ett stort intresse inom sporten för den nya Elitserien.
Och förhoppningsvis kommer även det allmäna intresset
för sporten att öka.

Själv kan jag knappt stå på ett par skridskor.
Men redan som liten satt jag klistrad framför Tv:n,
när det någon enstaka gång visades något från nån tävling.
Gillar du att titta på Konståkning?







Kommentarer
Postat av: Morgan

2009-10-03 @ 09:13:20
Postat av: Morgan

Vi har inte hunnit med några tävlingar än men att se dem träna är riktigt kul om man nu fått på sig ordentligt med kläder... Dottern är 7 men det är redan 4 pass i veckan.

2009-10-03 @ 09:16:43
Postat av: pysseliten

Gud vad kul för henne :) Jag kommer nästan nyss hem från hockey match min garbb spelar i vita hästens j 20 lag dom vann mot Boro Vetlanda idag :)

men oj vad kallt det var i is hallen men nu börjar det ;( Kalla

2009-10-03 @ 18:05:29
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: pysseliten

Grabb :))ska de va missa lite ;)

2009-10-03 @ 18:06:58
Postat av: Pernilla

Åh, vad kul för din tjej! Jag har alltid gillat konståkning, har tittat (på TV) sen jag var liten. Tjatade om att få börja träna, men det blev aldrig så:(

Nu är det MÅNGA år sen jag stod på ett par skridskor!



Tack för ditt besök och kommentar hos mig! Titta gärna in igen, jag blir så glad för besök:)Kommer gärna tillbaks till dig!



Ha en bra dag!

/ Pernilla

2009-10-04 @ 09:00:47
URL: http://www.vardagslyxhosnilla.blogspot.com
Postat av: Lotta

Morgan:

Då vet jag hur du har det,

med allt "skjutsande"

Nu är min tjej så stor att hon fixar detta med att åka till träningen själv.

Då har ni många roliga "konståknings-år" framför er:) Há det gott!

Pysseliten:

Ja, många kalla hallar har man vart i:)

Men det är ju så skoj att följa "barnen"

kram

Pernilla:

Skoj att du tittat in hos mig:)

Jag besöker gärna din blogg igen:)

Trevlig Söndagskväll!



2009-10-04 @ 15:49:55
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0