Höstdukning

Jag har ju tidigare berättat att jag sparar
tapetrester.
Inte bara de jag får över själv.
Även på jobbet blir det en del bitar kvar,
efter att vi tapetserat våra montrar.
Jag är glad för att jag brukar få ta med dessa hem:)

Igår letade jag i mitt "tapetskåp"
efter en lämplig "duk"
Hittade då denna gråa lövtapet,
som fick bli gårdagens dukning:





Nu är jag verkligen urless på min kamera:(
Ser så många fina bilder hos alla bloggare.
Och märker då att det är "skrämmande" hur dåliga kort jag tar:(((

Nyss köpte jag mig en 8mpx mobilkamera,
och trodde att den skulle hjälpa mig att ta bättre bilder.
Vet inte om det är den eller fotografen det är fel på?
Men nu ska iaf ett nytt försök göras,
och en ny "riktig" kamera inhandlas.
Jag har försökt att hitta fakta om någon bra modell,
som skulle passa för en amatörfotograf som mig.
Har hittat en systemkamera som är Sveriges mest köpta just nu.
Den verkar passa för "nybörjare"
Kameran heter Nikon D3000.
Någon som har erfarenhet av denna,
eller har  något tips på någon annan modell som passar
för en oerfaren "fotograf" ;)


Kommentarer
Postat av: Annika

Så himla fiffigt gjort av dig med tapeterna! Och så snyggt det blev.

Tycker med det är svårt att fota.

Fast jag har en canon 450 som man kan göar inställnginar på osv, så är det svårt. Det blir alltid bäst utomhus på dagen! =)



Jag får väl gå nån kurs nån gång eller nåt.



Ha en trevlig söndag!

Själv hostar jag som aldrig förr och barnen har nu fått snuva till hostan... suck. och vi ska på dop snart...sen blir det nog vila resten av dan.. (så gott det nu går)



Kram!

2009-11-22 @ 09:54:52
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: Åse

Dukningen med tapeterna blev jättefin.



Jag har en Panasonic kompaktdigitalkamera som jag är nöjd med, men jag skulle aldrig kunna klara mig utan redigeringsprogrammet ACD See pro, ett jätte enkelt program som är guld värt.



Kram!

2009-11-22 @ 10:02:59
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: Malin

aa! vad coolt!

2009-11-22 @ 10:40:15
URL: http://malinandezon.blogspot.com
Postat av: Tessan

Mamma, det är 5 mpx och du måste ha nån fel inställning för ja får skitbra bilder på min mobil kamera, så ja tror inte du har ställt in rätt! :D

2009-11-22 @ 10:52:35
Postat av: Mari

Det där med att fota är inte helt enkelt...har en Nikon D60 och tycker jag är urkass på att fota men ska inhandla en annan blixt en extern som man kan rikta och ett stativ. Att det är många pixlar spelar inte så stor roll utan det är nog inställningarna som är lite svåra. Att ta utan blixt och inte ha stativ är nästan omöjligt, blir kassa bilder av mej iaf. Tycker annars det är en kanonkamera med massa finesser som jag inte fattar ännu....men sonen har lovat och lovat att hjälpa mej fatta men tyvärr så lovas det bara.



Va smart att använda tapeter som dukar. Det ska jag minsann komma ihåg. Underbar dukning du gjort förresten och jag tycker fotona är rätt läckra trots allt.



KRAM och ha det så gott!

2009-11-22 @ 11:31:37
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Kul idé med tapet som duk! Ser snyggt ut trots de mörka bilderna! Jag gissar att det är inställningen på din kamera som måste fixas!

Fick ju själv en ny kamera i present och visst är det svårt innan man lärt sig den. Jag använder fortfarande autoinställningen men måste lära mig att ställa in manuellt. Gissar att det blir så mycket finare bilder då. Jag har en Canon 450.

Kram

2009-11-22 @ 11:45:52
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Anna

Skitsnyggt dukat, en sak som jag aldrig lägger ner någon stor möda på...men tapeter som "dukar" var ju en utmärkt ide!



2009-11-22 @ 14:59:33
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Blogg by Maliin Stoor

Ser jättefint ut!



Har en "standart" kamera till vardags (casio exilim 8.1 m p) och en Canon EDS som system kamera för "finare" bilder..



Maliin

2009-11-22 @ 18:12:03
URL: http://www.qreate.se
Postat av: pysseliten

Smart :) och fint jag tycker du tar bra bilder kolla min dom är sämre ;( Jag hoppas få en kamera i jul men men det finns så mycket man vill ha

Har haft super otur idag våan bil vart stulen i natt och givetsvis var stereon stulen när vi hitta den ;(

2009-11-22 @ 19:11:30
Postat av: Vårt hus vid havet

Så kul med tapetdukar! O det blev verkligen fint!

När det gäller kamera - är nog inte rätt person att ge råd, skulle behöva en hel massa själv:)

Jag köpte en sk långzoomare, en canon powershot SX1IS som jag iof är nöjd med, men funderar ändå ibland på en systemkamera. Min fungerar som en system förutom att man inte kan byta objektiv.

Lycka till med kameravalet!/ Jenny

2009-11-22 @ 19:14:33
URL: http://varthusvidhavet.blogspot.com
Postat av: Marina

Precis som jag brukar göra med tapetresterna. Å det är så himla roligt o uptskattat! Har bestämt att den dagen jag gifter mig blir det dyra bordsdukar

;-)

2009-11-22 @ 20:31:39
URL: http://marinaevertsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0