FredagsMYS!!


JAG verkligen ÄLSKAR det!
Mina är "heliga" ;)
Det är ju så att när man har "större" barn som jag har,
så ses man inte alla tillsammans så ofta som man (läs jag) vill!
Tonåringar
vill ju tyvärr inte alltid sitta hemma
med "mammsen&pappsen" en HEL kväll.
Och vem kan säga nåt om det?
(jag brukar försöka tänka: Hur var jag själv?)
Men om det är något som jag nuförtiden verkligen längtar efter,
så är det just de mysiga kvällarna med familjen.
(även om de inte alltid varar så länge...;)

Våra fredagskvällar lyder såhär:
Alla har slutat jobb och träningspass kl. 19
De som har hunnit har då, innan den tiden,
förberett städning, matlagning, och en fin dukning (iaf om det är min tur;)
Men levande ljus är ALLTID ett måste!!!
Medans vi äter,  kör vi sedan: Bästa/sämsta
Det funkar såhär:
Alla i familjen berättar vad som vart det sämsta/bästa
med veckan  som gått, för henne/honom.

Tyvärr har Tessan åkt många mil bort,
och spelar innebandymatch ikväll.
(Men jag kan nog gissa hennes bästa ändå;)
Men nu är det dags att fundera för egen del,
för jag tar verkligen detta "seriöst" ;)



Som ni vet så består oftast fredagarna för mig 
av bl.a en Tv-kväll med döttrarna och Idol,
medans killarna i huset brukar basta.
Nu ser jag  fram emot att få se/höra de 4 deltagarna  som är kvar.
Ikväll står Mariette, Erik, Tove och Calle
för sin största utmaning hittills:
De ska framföra låtar som spelats på några av
Världens STÖRSTA arenor.

(Bilden lånad från Tv4)


Mariette har bara växt i mina ögon/öron,
men tyvärr tror jag att det ändå blir hon som får lämna IDOL ikväll.
Konkurrensen är nu stenhård och själv tycker jag nog att
de andra trots allt vart ett snäppet bättre.

Hur mycket fredagsmys är du?
HÄR kan du göra Expressens test!


Kommentarer
Postat av: Annika

älskar oxå fredagar!! har vart en tuff dag idag med migrän o bråkiga ungar...bad combo...men men

ha det så bra!!

2009-11-27 @ 18:54:55
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: Pysseliten

Ja det är inte ofta vi är hela famlijen ;(

Eftersom grabben tränar med alla kvällar ,utan onsdagar . Och största grabben jobbar skift .

Men lill Ebba har vi ju hemma så ikväll ska vi mysa och se Idol :) Imorgon ska vi på galej igen :)

Har haft tagit en ledig dag idag sen ledig helg så lyxigt så :))Ha en bra helg Kram

2009-11-27 @ 19:12:45
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Anna

Här hemma är det inte så mycket fredagsmys. Förr hade vi alltid städning på fredagar men det har vi lagt ner nu...oftast så käkar vi nått gott och sen somnar vi framför tv:n klockan nio ungefär :)



hoppas ni får/har haft en mysig kväll! :)

2009-11-27 @ 21:48:39
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Här är det oftast mannen och jag som myser! Har ju bara ett barn kvar hemma men är han inte med kompisar så sitter han framför datorn.

Idol... ja, det blev Mariette! Finalen närmar sig!

Trevlig helg!

Kram

2009-11-28 @ 01:26:15
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Vårt hus vid havet

Här hemma har vi fredagsmys med tv och lite snacks, ungarna nynnar gärna på melodin "nu är det fredagsmys..."!

Det är skönt att fira in helgen och bara ta det lugnt, umgås och hinna ifatt efter en hektisk vecka.

/ Jenny

2009-11-28 @ 06:23:51
URL: http://varthusvidhavet.blogspot.com
Postat av: Tessan

Haha, smart mamma... ni har du skämt ut oss;)

grymt pinsamt att typ hela tibro vet att vi kör en så töntig "lek". Men de är ju lixom inte bara tibro heller;) OMG!



Vad gissar du att mitt bästa är btw; ?



för dejj som kanske inte hänger med så kan ja förklara förkortningarna:

omg - Oh My God

btw - By The Way



kram <3

2009-11-29 @ 18:03:40
Postat av: Lotta

Tessan: Haha, det tor jag nog inte. Alla tycker nog att det låter såååå mysigt, att de vill ta efter vår "lek" ;)

PUSS på dig

btw: Jag "vågar" inte skriva här på bloggen vad jag trodde det var. Då får jag mig nog en "avhyvling"

2009-11-29 @ 18:44:58
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: louise

omg mamma !

här går gränsen , håller helt klart med tessan .HAHA.

nä nu ska inte vi vara såna kanske.. är en jättebra ide(A) hahah !

pusspådig

2009-12-01 @ 18:06:43
URL: http://louiselindkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0