Spraymåla


Spraymåla är något som går fort,
och man får ett jämt och fint resultat.
Jag har nu spraymålat för fullt härhemma.
Mina kontakter i sovrummet har jag nu blivit matta och svarta,
eftersom jag vill dölja dom så mkt som möjligt.
Slipade lite med en fin slipduk först.
Tvättade sedan med målartvätt.
Därfter sprayade jag dom 2ggr med Hagmans sprayfärg.

Även elementet har jag spraymålat.
Samma sak där. Matta ner med ett fint slippapper/duk.
Och målatvätta. Spraya sedan med elementspray.
Och "vips" så ser det ut som nytt igen:)

Gardinstängerna har också fått ny högblank färg.

På Colorama i Hjo säljer vi även mycket sprayfärg för bilar och industrier.
Vi är ganska ensamma om detta häromkring, så vår "sprayfärg-expert" Janos
har fullt upp med att blanda flaskor på dagarna.
Folk kommer verkligen "långväga" för att handla sprayfärg.
Och Jonos ger kunderna en superbra service med sin kunskap!
Så kom gärna och besök oss om du vill ha tips och råd.
Kanske spraymåla cykeln i nån häftig färg nu till våren?


(De "nya" kontakterna färdiga för att skruvas upp igen, fortsättning följer...)

Kommentarer
Postat av: Proforma

Vad gjorde man utan spraybyrkar! Har spraymålat ramar, ljusstakar, underrede till bord osv... och det blir så himla bra! Jämnt och fint! Fräckt med svarta kontakter!

Ha en skön söndag!

Kram

2009-03-22 @ 11:54:23
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Vårt hus vid havet

Kul ide att spraya kontakterna! På en mörk vägg sticker de ju verkligen ut när de är originalvita!

/ Jenny

2009-03-22 @ 20:19:50
URL: http://varthusvidhavet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0