Snälla, snälla, låt henne inte vinna!

Mitt sista fredagsinlägg om melodifestivalen för detta året.
Imorgon är det dags för Melodifestivalfinalens final 2009.
11 bidrag möts då för att göra upp om segern i Globen.
För vissa (som min man) är denna tävling en riktig hemsk börda.
Och för oss andra schlagertokiga människor är det "årets höjdpunkt".
Men en sak är säker: Melodifestivalen lämnar ingen oberörd!


(Dessa artister gör upp om finalplatsen imorgon, bilden lånad från Expressen)

Här är startordningen till imorgon kväll:

1. Hope & Glory Artist: Måns Zelmerlöw

2. Snälla, snälla Artist: Caroline af Ugglas

3. Love Love Love Artist: Agnes

4. 1000 Miles Artist: H.E.A.T

5. You're My World Artist: Emilia

6. Stay The Night Artist: Alcazar

7. Moving On Artist: Sarah Dawn Finer

8. Baby Goodbye Artist: E.M.D.

9. Alla Artist: Sofia

10. Så vill stjärnorna Artist: Molly Sandén

11. La voix Artist: Malena Ernman


Den jämnaste finalen någonsin  tycker många musikexperter att det är.
Själv tycker jag att det är kul att spekulera i detta innan.
Många år har jag prickat rätt, även om det inte vart min favorit som vunnit.
Men jag måste hålla med. Känns mer osäkert  i år om hur det kommer att röstas.
Känns som att 6-7 låtar har lika stor chans.
Ballad? Ja, både Sarah och Molly får säkert en hel del röster.
Opera? Malenas låt gick ju hem i "stugorna"
Discopop? Tror även mycket på Alcazars låt, den klart bästa discopop-låten 
Idoldeltagarna? Både E.M.D och Måns lär få massor av röster av sina fans.
Även Agnes har ju vart med i Idol, men tror att killarna hamnar före henne.
(Och "Idol-fansen" är ju de som inte bara "tycker" hemma i soffan, utan även ringer och röstar)
Rock? Här blir det ju då förstås HEAT som man röstar på.
Sofia och Emilia? Nje, inga heta segerkandidater
Snälla, snälla med "Ugglas" har ju skapat många diskussioner.
Det är nästan som att älska eller hata.
Själv tyckte jag verkligen att låten var helkass,
då jag hörde den första gången.
Nu tycker jag väl att den är något bättre,
men absolut ingen av mina favoriter.
Men tittar man på spelbolagens odds så tillhör hon
favoriterna till att vinna den svenska uttagningen i Globen!
Men snälla,snälla,  vi kan väl inte skicka denna låten till
Eurovision songcontest, det är ju ingen schlager.
Låt Caroline få klättra på svensktoppen sen istället.
Om jag ändå ska försöka gissa på vem som vinner så tror jag
Malena Ernman. Har spelat en slant på Unibet, men den låten var ett
för dåligt odds för mig. Så jag satsade på den låten jag hoppas på istället.

(På Aftonbladets undersökning leder just nu Caroline af Ugglas, tätt följd av
 Malena Ernman och Måns Zelmerlöf)


Jonas är på domarkurs i helgen. (Det är han nog glad för,,,fniss)
Så jag ska träffa min lika "schlagertokiga" kompis.
Ska bli trevligt! Hoppas nu att "Rätt låt vinner"
Here is my votes:

Melodi nr  5, får 0 poäng
Melodi nr  9, får 1 poäng
Melodi nr  2, får 2 poäng
Melodi nr  3, får 3 poäng
Melodi nr  4, får 4 poäng
Melodi nr  8, får 5 poäng
Melodi nr 10,får 6 poäng
Melodi nr 11,får 7 poäng
Melodi nr, 7, får 8 poäng
Melodi nr  1, får 10 poäng
Och slutligen 12 poäng till nr 6



Jag tycker Alcazars låt är jättebra!
Och "Tess" stövlar är ju bara såååå snygga!
Den låten får mig på riktigt "party-humör"
Snälla, snälla, skriv  gärna här vad NI tycker. om morgondages låtar.
Vad har ni för favorit?
Det är jätteroligt att läsa era kommentarer!!!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Alcazar, alcazar :)

Dom ska bara vinna <3

2009-03-13 @ 20:17:19
URL: http://tezzzzan.blogg.se/
Postat av: Proforma

Det är jättesvårt! Personligen är jag inte så förtjust i Alcazar, även om jag är uppvuxen med den typen av musik. Deras låt är ok. Gillar flera låtar... Baby goodbye, Hope and Glory (har du hört den lugna versionen, riktigt bra!) och Moving on. Den som fastnat i huvudet är E.M.D.´s låt men tror inte den håller i den stora finalen. Jaja... återstår att se. May the best... song win!

Ha en trevlig helg!

Kram

2009-03-13 @ 22:22:55
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Helen

Hej! Jag måste säga att jag håller på Gustav, såg honom på Tessans blogg idag... Han var ju riktigt duktig! Men det är klart att det går ju inte rösta på honom. Fniss... :D

Jag tyckte det var kul oxå att berätta om att din morbror gillar Caroline af Ugglas låt och jag o. Erika satt och skrattade åt honom då, men ju mer man lyssnar på den så gillar jag den bättre o. bättre. Men kan tycka som du att det inte är ngn. schlagerlåt. Vi får väl se ikväll hur det går.

Ha det gôtt!

Kram!

2009-03-14 @ 11:02:03
Postat av: Lotta

Helen!

Haha, min "gubbe" håller oxå på den!

Jo, jag tycker också att den blir bättre, men som sagt. Jag vill inte att den ska vinna denna tävlingen.Há det gott. Hälsa familjen kram kram

2009-03-14 @ 13:53:04
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Sanna Granström

Jag säger som Tessan!;)

Alcazar måste ju bara vinna:)Dom har ju en riktigt bra schlagerlåt.

Kram!

2009-03-14 @ 15:38:22
URL: http://zannagranztroom.blogg.se/
Postat av: Lotta

Sanna:

Hörde att du kommer hit och tittar på festivalen ikväll. KUL!!! Då ska vi ringa, ringa och ringa o rösta. kram tills vi ses:)

2009-03-14 @ 16:46:25
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0