En sån dag...

Precis hemkommen från Tessans innnebandymatch.
Oj, vilken dag jag vart med om!!
Nu ska ni få höra:

Det var ju serie-final mot Skövde idag.
Och det blev alldeles för spännande på slutet.
Jag och Louise kom inspringande med andan i halsen
klockan 16,04 (matchen började kl 16)
Då stod det 0-0
Ganska snart tog Tibro övertaget i matchen.
Och i första perioden blev det 0-1, 0-2 och 0-3
Början av andra perioden spelade vi också bra.
Men Skövde lyckades få in en reducering på ett "slump-skott",
till 1-3 som stod sig perioden ut.
Sista perioden började med ett "box-play" i 2 minuter för Tibro.
Men tjejerna kämpade toppenbra och lyckades hålla tätt.
När det var c:a 5 minuter kvar av matchen lyckades Skövde få in
2-3 bollen. Då började nerverna spöka även på oss föräldrar.
Och när det återstod en halvminut kvitterade Skövde till 3-3,
vilket också blev slutresultatet.
Men Skövde hade ju behövt en vinst för att vinna serien.
Så TIBRO IBK blev seriesegrare:)  KUL!!!
Ett JÄTTEGRATTIS till ALLA tjejer som kämpade och vann "rättvist"
Vi föräldrar skojade om efteråt av vi kände oss helt "tomma och trötta"
efter matchen. Och med tanke på vad jag vart med om tidigare idag
så kan jag lungt påstå att det vart en "nerv-pressande" dag! 

(Glada serie-segrare med en liten "maskot" längst till vänster;)


Det har ju nämligen också vart konståkningstävling i helgen.
Louise åkte sitt kortprogram i Lördags.Hon åkte då felfritt och låg på
3:e plats, bara 1 poäng efter tjejen som ledde.
Och eftersom träningarna gått så bra i veckan, så var hon förstås "laddad"
inför dagens tävling.
Väl framme i Örebro,hade vi ganska gott om tid på oss för bl.a håruppsättning.
För er som inte vet så har jag tidigare jobbat som frisör.
Och under alla år som Louise har tävlat har ju jag då satt upp håret på henne.
Jag har väl ofta gjort henne lite "extrafin" i håret,
eftersom jag tyckt att det vart kul:)
Men idag vill jag nog påstå att INGEN var "avis" på hennes frisyr :(

När det var 1 minut kvar av uppvärmingen trillar hela "svinryggen" ur.
Satt längst upp på läktaren och ser min förtvivlade dotter åka av isen.
Jag rusar ner med "hjärtat i halsgropen" till omklädningsrummet.
Visar mig förstås cool-lugn, fast jag kände mig som ett "vrak" inuti.
Men "slängde ihop" lite nålar med darrande händer. Tog några extra
så att det SÄKERT SKULLE SITTA!!!
Upp på läktaren igen.
När det är ett par minuter kvar innan Louise ska åka,
kommer hon med blödande näsblod.
Jag tänkte bara:   -stackars "tös" Nu kan det väl iaf inte bli VÄRRE!
Det gäller ju att känna sig avspänd och trygg innan man ska ut där
ensam på isen, och alla kollar varenda liten rörselse man gör.
Och så ska man bli bedömd också.
(Herregud vad jag beundrar alla dessa tjejer!)

Efter ungefär en minut tror jag inte mina ögon...
"Skiten" ramlar ur igen.
(Och den där svinryggen har jag gjort så många gånger
i mitt liv att jag skulle kunna göra den i sömnen)
Louise får åka fram till domaren, som blåser av musiken.
Hon får en minut på sig att åka till sargen där tränaren står.
De slänger ihop en knut med en hårsnodd.
Och en snäll tjej i närheten springer fram med ytterligare en.
Så hon får fortsätta att åka sitt program från andra halvan.

När Louise åkt klart springer hon in i omlädningsrummet,
utan att stanna kvar och lyssna på sina poäng.
(Hon visste ju självklart om att hon fått poängavdrag för att hon avbröt)
Jag fattar fortfarande inte vad som hände?
Trodde nästan att det måste vara "Dolda kameran" Puhhh!!
Först när jag fick höra att hon ändå slutat på en 3:e plats,
vågade jag mig ner till henne.
Och när hon fick stå "på pallen" under prisutdelningen,
såg hon ändå ganska glad ut:)

(En ganska glad Louise hamnade iaf på en tredje plats)


Ja, nu har vi skrattat åt "eländet" här ikväll.
och lillebror Gustav som har lyssnat på allt med spända öron,
sa till slut. - Vilken hemsk mamma du är som gjorde så mot Louise.
Ja Gustav, jag gör så gott jag kan, men ibland blir det inte alls som man tänkt:(
Och Louise sista tävling i ungdomsklassen kommer vi nog
ALLTID ATT MINNAS;)

En huvudvärkstablett, en mysig filt och en bra film är vad jag
behöver nu! En ny 6-dagars arbetsvecka ligger framför mig:)



.

Kommentarer
Postat av: Anonym

man visste ju inte om man skulle skratta eller gråta ;D <3

men du är världens bästa mamma även fast de inte lyckades så bra idag :) <3

2009-03-08 @ 20:22:46
Postat av: Tessan

Haha, ja shiiet asså ;)

Mamma kan innebandy ord ;D

Trodde jag skulle skratta ihjäl

när jag hörde allt som hänt idag :)

De är bara att kämpa på, och hoppas

att du inte gör om samma misstag igen ;)

älskar dig mamma<3

2009-03-08 @ 22:00:00
URL: http://tezzzzan.blogg.se/
Postat av: Weronica

Åh herregud vilken otur.. Roligt att det gick bra för både Louise & Tessan idag. Dom är ju mina favorittjejer. Sköt om dig & familjen. Kram Kram

2009-03-08 @ 23:14:54
Postat av: Proforma

Oj, vilken pärs! Förstår att det varit en nervig dag! Ibland är det ju så att det mesta går fel, ändå slutade det väl ganska bra! Ja, bortsett från sonens kommentar då... där får man höra sanningen... en sådan go-ing :)

Kram på dig!

2009-03-09 @ 00:19:19
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Lotta

Louise&Tessan:

Tack för era snälla kommenterar:)

Älskar er oxå! Puss o kram!

Weronica:

hahaha, jo det kan man lungt säga.

Há det gott du med. Hälsa "grabbarna"

kram kram

Proforma:

Ja,precis som du säger. ibland går det mesta fel.

Men det är bara att ta "nya tag" Sonens kommentar gjorde att vi alla tittade på varann och sedan började gapskratta:)kramis på dig med!



2009-03-09 @ 04:38:31
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: krillepille

hahaha, ni är ju för härliga :)

2009-03-09 @ 22:09:42
Postat av: Lotta

Krille:

Jo, det var en händelserik dag.

Stackars syster din, som fick "stå ut" med oss;)

Hoppas du frisknat till!

kram kram

2009-03-10 @ 08:13:58
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0