En Idol

I går kväll hade Tessan avslutningsfest med
innebandylaget. De firade sin serieseger med
Taco-kväll tillsammans med tränarna och sin
lille "fredags-målis" . Så jonas och Gustav var ju också med.
Gustav var så stolt när han kom hem.
Den andre tränaren hade gett honom en ryggsäck med
bl.a pannband, vattenflaska och svettband.
 
Själv tillbringade jag kvällen hemma.
Äldsta dottern och hennes kompisar var också här. (alltid lika trevligt)
Vi kollade på "Let´s Dance". Och när pausnummret med Darin kom,
så jublade allihopa.
 
(Darins pausnummer i Let´s Dance var ju toppenbra)

Det har ju nu gått 5år sen han var med i IDOL.
Jag fattade inte då, och fattar fortfarande inte än
att han inte stod som segrare år 2004:(
Jag röstade, röstade och röstade. men det hjälpte tyvärr inte.
Tycker fortfarande  att han är den BÄSTA idol-deltagare någonsin.!
Och jag har inte missat ett enda avsnitt;)
Darin hade gärna för mig fått representera Sveriges färger
i schlager-EM. Tyckte han var superbra när han sjöng "Se på mig"
som pausunderhållare i den sista deltävlingen.


Ett annat klipp som spelades flitigt igår var också från
melodifestivalens pausnummer. Tingeling, Tingeling.
Humorinslaget som har väckt ilska och avsky i Öst.
Det kan man ju naturligtvis ha olika åsikter om, men
Låten är ju RIKTIGT BRA!




Idag tog jag och Tessan en tripp till Jönköping.
Hon behövde nya fotbollskor och jag ett par saker till sovrummet.
På hemvägen åkte vi vägen över Skara och hämtade Louise,
som vart där på "Västgötaträning"
Vi "mellanlandade" vid Hornborgasjön och tittade på tranorna.
(Fast vi bor så nära så har jag aldrig vart där tidigare)
En himla massa tranor som förde ett riktigt oväsen;)
Nje, det var nog både första o sista gången ,
men det är kul att ha vart där.
Önskar er en Trevlig lördagkväll!


(massor av tranor har redan kommit till Hornborgasjön)

Kommentarer
Postat av: modern

var det tranor eller STORKAR

2009-03-21 @ 22:06:35
Postat av: Anonym

2009-03-21 @ 22:13:49
Postat av: Lotta

Modern:

Det var tranor,,hihi....

Men du kanske hoppas att storken ska komma igen;)

2009-03-21 @ 22:34:16
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Proforma

Jag tillhör också dom som inte missat något avsnitt av Idol! Tittar gärna på den amerikanska versionen också.

För många år sedan pratade vi om att åka till Hornborgarsjön men det blev aldrig av. Då har jag inte missat så mycket!

Önskar dig en trevlig söndag... lördagen är ju slut strax.

Kram

2009-03-21 @ 23:36:53
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Lena Lindqvist

Hej! Jag har inte heller varit vid Hornborgarsjön! Tänker även detta år att vi borde åka dit, men förmodligen blir det väl inte så.



Jaaaaa, visst är Darin bra! Han var bäst även det år han kom 2:a i Idol. Känner att jag fortfarande är sur för att han inte vann. Det var samma här att vi röstade och röstade. Daniel måste väl varit den märklgaste Idol-vinnaren genom tiderna. Det räcker ju inte med att ha en bra röst. Hälsn. lena

2009-03-25 @ 14:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0