Mitt "Dressing-room"


Så äntligen är renoveringen klar :)
Mitt  "dressing-room", "walk-in-closet" , klädgarderob,
eller vad man nu vill kalla det.
Men det blev ju tyvärr precis som Jonas sa:
- Mer jobb än vad du tror.....
(surt att erkänna att han hade rätt.
Men det kan jag bjuda på, nu när jag fått min vilja igenom,,fniss.

Tyvärr så gick det ju inte bara att flytta dörren och karmen vi hade, 
eftersom den då skulle bli hängd åt fel håll mot hur jag ville ha den.
(Men det är väl bra att vi alla hjälps åt att shoppa lite i denna lågkonjuktur;)
När jag ändå var igång tyckte jag att det var lika bra att byta färg på väggarna.
En omtapetsering blev det också.
(Trodde Jonas skulle "gå  i taket"  när jag kom hem med de nya tapeterna.
Men HERREGUD, det var faktiskt ett helt år sedan vi tapetserade där sist, hihihi)
Skämt-å-sido.  "Tyvärr" hade den cerise tapeten utgått.
Och jag kunde inte heller glömma "smycke"-kollektionen.
Tycker verkligen att det passar så bra med "halsband,pärlor o diamanter" på
väggarna i ett sånt här utrymme. Här kommer det bilder på vad som gjorts.


(svärfar har tagit bort dörrkarmen och tröskeln, samt alla golv&taklister,
detta utrymme ska nu "byggas ihop" med det tidigare rummet)


(den lilla garderoben har tagits bort och den nya dörren har ritats upp)



(och här har den sågats ut)


(parkettgolvet har rivits bort)



(Ventelationsröret har rivits bort, sen ska taket målas)


(Jonas har börjat sätt gips-skivor på väggen, elementet har tagits bort)


(Jonas har lagt in nytt golv i "den nya delen" samt fler garderober har monterats)




FÄRDIGT!!!


Skoskåpet med den inbyggda belysningen  och den vinklade spegeln
är perfekt när man vill kolla klackarna:)


(Längst in har jag hängt kläder jag inte använder sååå ofta;)




(Har delat upp skorna i hyllor och i "backar" man drar ut,
så här finns nu plats för 62par skor:)



(Jonas har också fått ett par garderober för skjortor o tröjor)


(Slipshängaren som jag bloggade om häromdan, har nu kommit på plats)


(Väggen som går mot sovrummet är nytapetserat med "smycke")


Rummet har nu utökats till 16kvm.
Vill tacka Jonas, svärfar och "Micke" för att ni alltid är så
snälla och hjälper mig när jag kommer med idéer som jag inte klarar
av att fixa själv. *Love You*
Inbyggd belysning i garderoberna har jag nu på "önskelistan".
Men det är ju lite "överkurs", så det får bli när jag inte har nåt
annat projekt på gång. Så som ni förstår, så lär det dröja;)

Hittade ett roligt klipp på Youtube.
Och hade Jonas fått bestämma hade det kanske sett ut
såhär istället ;)

Kommentarer
Postat av: Lisa

ojojoj, vad fint! Skulle jättegärna vilja ha plats för ett sånt utrymme. kanonfint!

2009-03-15 @ 08:29:50
Postat av: Proforma

Kanonfint! Så bra det blev! Ser redan välfyllt ut :)

Tapeten är snygg också, passar jättebra där!

You tube... ser fram emot bilder på ett sådant rum hos er...! :)

Ha en bra söndag!

Kram

2009-03-15 @ 12:45:44
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Malin

Wow så fint det blir!!! Rena drömmen med ett sånt stort dressingroom. Vårt blir ju nästan som en vanlig garderob i storlek.

2009-03-15 @ 13:58:31
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: Paulina

va snyggt det blev!!

oj, BARA 62par skor ;)

hur många får louise&tessan använda tro? :D

(dendär reklamen var det första man såg när man kom in i holland. haha!)

2009-03-15 @ 14:51:36
URL: http://paulinablader.blogg.se/
Postat av: Malin Inspiration & design



Lotta;



Vad skoj att du läser alla mina inlägg. 

Jag är superglad över att jag hör till dina favvos! :)

Tack för du ville skriva!



Jag vill ju också ha ett dressingroom! :(

Lyckost dig! :)



Må så gott!

Mvh Malin

2009-03-15 @ 21:51:13
Postat av: Lotta

TACK för era snälla kommentarer!

kramisar

2009-03-16 @ 05:41:55
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hittade till din blogg från SR.

Verkligen JÄTTESNYGGT dressing-room.

Tittar gärna hit igen. Bra blogg du har!

2009-03-16 @ 06:29:57
Postat av: HEDDA;D

Rummet blir ju jätte bra:D

och mamma har lärt mej en grej

man kan aldrig ha för många sko

hahah :P

kram kram :D

2009-03-17 @ 08:26:24
Postat av: Lotta

Hedda:

KUL att du hittat hit:)

Håller med mamma;)

kram kram

2009-03-17 @ 13:12:29
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Hej!

Väldigt snyggt!

Håller själv på och skall in reda en stor garderob och blev inspirerad av dina bilder.

Vad är det för märke på stomarna och inredningen?

Mvh Ulrika

2010-03-18 @ 09:15:23
Postat av: Lotta

Ulrika:

roligt att du gillade det:)

Stommarna och inredningen kommer från Ikea.

Lycka till med din planering!

2010-03-18 @ 19:50:54
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0