Skolavslutning


Jaha, ett år till har gått.
Konstigt,,, men det är inte när jag fyller år,
som jag känner och tänker på att jag blivit ett år äldre.
Men alltid på skolavslutningarna så kommer denna "hemska" känsla,,,fniss.
I år känns det extra "läskigt"
Äldsta dottern har idag slutat nionde klass,
och ska nu till hösten börja gymnasiet.
Det var ju där jag själv NYSS gick ur, eller???
Tur man har en "sladdis" kvar.
Gustav börjar första klass i augusti,
så det är många skolavslutningar  kvar än.....

Jag har idag vart uppe med tuppen (som jag ifs brukar )
Men då brukar jag sitta o slöa vid datan.
Imorse hjälpte jag Tessan att fixa håret.





Nu är det då sommarlov för barnen.
Detta brukar vi fira i familjen med mor/farföräldrar.
Så idag bjöds det på en smaskig jordgubbstårta!
Grått och regnigt väder härhemma:(
Men, En riktig sommardukning blev det ändå!!!



TAPETER är bra att ha till mycket!
De röda "dukarna" är en överbliven tapet från jobbet,
som jag "tiggde" mig till. (I ett tidigare inlägg visade jag den)
TACK för den Mai!
Så tänk på att spara era överblivna fondtapeter.
De är toppenbra att ha!

Kommentarer
Postat av: Vårt hus vid havet

Åhh så vacker håruppsättning! Har du erfarenhet som frisör?

Här hade vi skolavslutning igår men inget sommarväder, regn o rusk o 12 grader.

Nu vill man ju ha sol o värme!

Kram / Jenny

2009-06-12 @ 13:31:33
URL: http://varthusvidhavet.blogspot.com
Postat av: Weronica

Åååå vad fin hon blev Tessan. Hälsa familjen & ha en riktigt härlig skolavslutningsdag. Ps snygg dukning som alltid. Kramar W

2009-06-12 @ 15:57:58
Postat av: Therése

Åh, så vacker hon blev din tjej!

Och en riktigt duktig mamma har hon ju också ;-)



Det var ju riktigt smart det där med tapeten!

Har verkligen inte tänkt på det...så tack för den idén!

Javisst är det jättetråkigt med det dåliga vädret, nu får vi väl ha våra förhoppningar inför midsommar istället.

Ha en trevlig helg!

Kram Therése

2009-06-12 @ 18:18:41
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: pysseliten

Fin i håret och ett fin dukning av tapet :) Smart man har ju en del ligger på vinden och skräpar

2009-06-12 @ 19:47:03
Postat av: Proforma

Så fin du har gjort henne i håret! Vad duktig du är, frissa kan nu också läggas till meritlistan :)



Ja, åren går snabbt och vips så är barnen vuxna! Ibland har man svårt att acceptera att man själv blir äldre också. Det är med blandade känslor, minsann.



Kul idé med tapeterna!

Trevlig helg, Lotta. Fint och somrigt du dukat!

2009-06-12 @ 23:15:09
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Mari

En härlig somrig dukning som behövdes i trista "höstvädret" igår du fick till. Har tapeter på vinden liggandes men de är ju bara vita...inte mycket att lägga på bordet, synd.



Vilken fin frisyr, då är det bara 3 år tills du får göra balfrisyren nu då.

Nu är det många år sedan jag var på en skolavslutning men minnena består. Får invänta barnbarn ist.



Kram och ha det så gott!!

2009-06-13 @ 05:12:51
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jenny:

Jo, jag har faktiskt jobbat som frisör.

men det är över 10år sedan:(

Fick sluta pga av "ryggen"

Ja, nu måste det bli bättre väder!! kram

Weronica:

Tack, há det gott ni med.

Härligt att se att "kontot" växer. längtar

Hälsa du med:)kramis

Therese:

Javisst är det bra!

Det blir jumoftast lite kvar i "rullarna"

Toppen när man kan använda resterna till annat

kram kram

Pysseliten:

Upp och "rota" reda på dom!! kram

Proforma:

ja, men man är ju inte äldre än vad man känner sig;)

Önskar dig oxå en trevlig helg. kram

Mari:

javisst. tapeten var såå somrig och härlig tyckte jag.Idag blir det en ny dukning, då mannen i huset fyller år! kramis





2009-06-13 @ 08:36:31
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Linda P

Wow vilken urtjusig håruppsättning! Söt tjej :)





HA det så kul med firandet

2009-06-13 @ 21:03:31
URL: http://livinglikelinda.blogg.se/
Postat av: Isak

Jadu, håller med dej om att tiden går föör fort! Inte längesen jag å louise gick i ettan som gustav ska börja nu :) Vare hos er vi skulle ha återträff i "9b" i sommar? (:

2009-06-15 @ 10:42:27
Postat av: Lotta

Linda:

tack för det:)

Isak:

Näe, det känns så konstigt att ni blir så stora.

Ja, självklart får ni komma hit hela klassen i sommar:) Håller på att fixa det sista på den nya uteplatsen. Så det finns gott om plats här sen.

Há det gott!

2009-06-15 @ 18:25:53
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: isak

Härligt, då väntas de bara att tiden ska gå å solen ska komma .

2009-06-15 @ 21:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0