Moster Elins glassrestaurang

Legat ute och solat idag. Såå härligt!
På eftermiddagen ringde svärmor och
frågade om jag och barnen ville följa med
på en åktur i hennes nya bil.
Det ville vi förstås.
Hon har köpt sig en "cabbe".
Toppenskönt det fläktade i värmen.
Vi åkte till Hjo! Gillar verkligen denna lilla mysiga stad,
där ju både jag och Jonas jobbar:)
Skulle gärna kunna tänka mig att flytta dit.
Men vi har ju bara knappt 2 mil till jobbet,
så det är helt ok att åka den lilla biten.
Men när barnen flyttat hemifrån,
och allt härhemma är färdigrenoverat.
DÅ är det väl dags att hitta ett "nytt projekt" ;)



Svärmor bjöd på glass på "Moster Elins Glass-restaurang"
Den ligger precis vid hamnen och serverar bl.a
Äkta gräddglass, italiensk glass, sorbet, mjukglass,
smoothies, våfflor, kaffe, te med mera.
SUPERGOTT! Så bor ni i närheten av Hjo,
eller om ni har vägarna förbi tycker jag absolut
att ni ska stanna till här.


(Har satt vi i solen med utsikt mot hamnen i Hjo och åt god glass)


(Gustav valde en glass som hette: "Köttbullar med mos")


(Denna fina glass valde svärmor och Tessan)


(Själv åt jag denna goda glass med färska jordgubbar, grädde och annat gott)

Jag tog ett par andra kort från menyn som jag tyckte var roliga med bl.a
en snögubbe och en spindel




På lördag kväll bär det förhoppningsvis av till Hjo igen.
Vi är några stycken som ska gå ut och äta.
I Hjo finns det många mysiga restauranger att välja på.
Denna kväll ska vi nog prova "Bryggan"

Kommentarer
Postat av: Proforma - Irene

Helt otroligt väder just nu fast här har det blåst ganska rejält idag. Får hoppas att det håller i sig ett bra tag framöver.

Vi har också ett glass café här, där jag bor och vilka glassar man får... jättestora! Passar mig som älskar glass, särskilt med nötter och choklad!

Kram

2009-06-25 @ 22:13:20
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Mari

Hjo är verkligen en supermysig liten stad.Brukar ta en sväng till Hem o Hobby och sen ner till centrum.

Har inte varit där när vädret varit som härligast tyvärr så jag har inte besökt glassbaren men det kommer säkert.



Ha en bra dag!

2009-06-27 @ 04:17:42
URL: http://marityrenia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0