Dåligt samvete


Ibland,,,  och om jag ska vara ärlig,,, ganska ofta nuförtiden,
så gnager det dåliga samvetet i mig.
Vad jag tänker på är att med allt man har omkring sig hela tiden,
så har man svårt att få tiden att räcka till.....
Och barnen kommer tyvärr ofta "i kläm"
Bl.a var det därför jag tog med mig alla 3
och drog iväg till Rhodos för några veckor sedan.
Så viktigt att bara umgås och ha kul tillsammans
utan deras "MSN" och alla renoverings-projekt.
Jag vill inte sitta en dag när jag blir gammal och ångra
allt jag inte gjorde....

De sista dagarna har den där hemska känslan
infunnit sig här igen.
Tjat, och gnäll på barnen om städning,läxor m.m,
medans jag själv målat nästan varenda ledig stund.
Så,,,,  Idag när jag var ledig passade jag på att
måla, tvätta, diska, städa som en "galning"
under de 4 timmarna alla barnen var i skolan.
Sedan bestämde jag mig för att det var "deras tid"

Jag har länge velat besöka min äldsta dotter på hennes "extrajobb"
Hon har nämligen fått jobba efter skoltid´på ett otroligt mysigt café
här i Tibro, där hon även ska sommarjobba:)
Har tänkt så många gånger att gå dit och fika.
Och lillebror Gustav här i huset är lika besviken varje gång jag säger:
- Jag hinner inte nu, vi får ta det en annan dag.
Gustav stod med en kompis utanför förskolan som han ville ta med hem,
när jag åkte för att hämta honom.
Så de var så nöjda och glada över mitt förslag att åka till "Syster Yster"


(Mitt på torget i Tibro ligger detta mysiga lilla café)



(Det fanns mycket smaskigt att välja på)



(Valde en varm smörgås med kyckling/curry som var supergod)



(Mysig "miljö" inne på Syster Yster)



("En sockerbagare" ..... prydde den lilla väggen)


Efter fikat åkte vi hem och barnen lekte en lite stund hos oss.
Därefter var det dags att åka tillbaka till skolan.
Barnen hade nämligen ordnat en egen marknad.
De hade pysslat och bakat och sålde nu detta till släkt&vänner.
Pengarna de får in ska gå till ett restaurangbesök.
Så självklart var jag där och handlade lite grand.


(Barnen samlas för att veta vilket "stånd" de ska stå och sälja vid)



(Dessa fina placerings-hållare för 10kr st, ska jag använda vid nästa dukning)


Mellandottern älskar liksom storasyster här i huset att shoppa.
Så jag skickade henne ett SMS och tänkte hinna med
en tur med henne till stan "mellan varven" idag:)
Men hon hade fotbollsmatch 6mil hemifrån,
och då var det ju en tidig samling. så det får bli en annan dag.
Vi tänkte nu åka dit och titta.
Men det verkligen ösregnar ute:(
Det kommer ju fler matcher som tur är.....

Jonas stack ut och sprang och Gustav ska snart i säng.
Louise kommer snart hem från jobbet.
Så jag tänkte att hon och jag ska åka och hyra en film
och äta lite gott och mysa framför Tv:n ikväll.
Det får väl bli en film som mannen i huset vill se också:)
Visst är det behövligt med sådanna här dagar ibland?

Kommentarer
Postat av: Hildur

Snabba ryck med uppdatering här på bloggen! :-) Känns som om det bara var en liten stund sedan vi träffades. Här blir det en lugn kväll. trött Barnen är i säng. Lowe var helt slut! Kanske syns på fotbollen imorgon? Ha det toppen!

2009-06-04 @ 19:31:54
URL: http://www.kanal5.se/fixaodona
Postat av: Proforma

Ja, ibland är det viktigt att stanna till och fundera på vad man håller på med... hihi! Tror inte att barnen egentligen mår så dåligt av att man själv har fullt upp en period bara man tar sig tid emellanåt, precis som du ändå gör. Och det dåliga samvetet ska man släppa på, det är ingen som mår bra av det. Men visst känner man sig nöjd med en balans på allt! Ni verkar haft en mysig dag och barnen är nog nöjda med det! Du är nog en bra mamma ändå... :)

Kram

2009-06-04 @ 19:31:59
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Vårt hus vid havet

Känner igen det där dåliga samvetet! O åren bara rullar iväg och man vill så mycket! Det är bra i bland att få perspektiv på livet, det är så lätt att bara rusa fram o inte stanna upp och njuta av det man har. Vilket är lätt att säga och tänka att man ska göra, men svårare att förverkliga!

Barnen är ju ofta nöjd bara man ger dem tid, de kräver inga långa dyra semestrar ( ialla fall inte de yngre!) utan det är de korta stunderna i vardagen som räknas! Att stanna upp en stund. Jag ska oxå bli bättre på dessa!

Kram / Jenny

2009-06-04 @ 19:55:59
URL: http://varthusvidhavet.blogspot.com
Postat av: pysseliten

Ja med har tre barn och dom är sällan hemma, jobbar och hockey träning jämt .Tur nog har jag en sladdis en tjej hon är hemma för det mesta och gillar att pyssla som jag :)Men

nu när jag lärt mig blogga så blir det ju en hel del tid vid datan är värde på detta oj vad rörigt detta vart blir galen när jag inte kan

men lär mig med tiden hoppas jag :)

Åker på SEMESTER snart hela 14 dagar :)lyxigt

2009-06-04 @ 20:57:12
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hildur:

Jo, Gustav var också riktigt trött,

och somnade snabbt igår.

Jo, ikväll ska jag kolla på knattefotboll.

Han spelar 18,30, så jag åker dit direkt efter jobbet. Ses kanske då:)

Proforma:

Ja, nu har det dåliga samvetet släppt lite.

I helgen blir det "nya tag" med renoveringar;) kram

Jenny:

Precis så är det! Trevlig Helg/kramis

Pysseliten:

Åh vad härligt! Önskar dig en riktigt trevlig semester:)



2009-06-05 @ 06:01:58
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0