Sovrumsgardinerna

Den senaste tiden har jag skrivit mycket
inlägg i kategorin utomhus/trädgård.
Men det har hänt lite saker inne också :-)

Det är ju ett bra tag sen som sovrumsgardinerna
kom upp. Så idag tänkte jag visa hur detta blev.
Tyget är köpt på Titt-in i Hjo.

(Jag är ingen vidare sömmerska, som tur är har jag en hjälpsam
mamma som är duktig på detta:)


(Jag ville göra lite annorlunda och sätta på svarta öljetter istället för vita,
passade då samtidigt på att spraymåla gardinstängerna blanka svarta)



Nu återstår det att byta krukor och blommor i fönstret.
Jag är inte så förtjust i det jag har nu :-(
Ska gå ner till vår lokala blomster-affär här i Tibro
när jag får lite tid till det.
De är jätteduktiga och man får bra hjälp och tips!


Kommentarer
Postat av: Proforma - Irene

Härligt och fräscht sovrum! Snyggt med vita gardiner! Öljetter har jag i alla mina gardiner... där jag har gardiner! Trädet var fint, var hittar man sådant... eller du kanske har gjort det själv?

Trevlig helg!

Kram

2009-06-05 @ 11:54:18
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Jenny

Håller med föregående inlägg, snyggt sovrum =) Och trädet.. är det nåt som finns att köpa eller har du gjort det själv mån tro..?!



Ha en bra kväll!



/Jenny

2009-06-05 @ 13:32:34
URL: http://jenablogg.jandersson.com
Postat av: Inspirera Mera

Vad fint det blev med de nya gardinerna!

Trevlig helg, kram Sandra

2009-06-05 @ 13:35:04
URL: http://inspireramera.se
Postat av: Carina H

Hej!

Hittade din blogg på "styleroom". Gillar din smak o du har ett otroligt vackert hem!

Men min fråga. Såg att du hade målat trä möbler m fönster färg o resultatet var precis så som jag vill ha mina utemöbler. Men köpte utelasyr (jotun) på colorama, min kille provade att sprut måla dem men de täckte ingenting på första gången, du kan ju tänka dej vilken besvikelse. Du verkar ju jobba på rätt ställe o veta sånt här. Kan vi använda fönsterfärg o spruta våra möbler el rekommenderar du att vi målar m pensel. Hur många gånger målade du ditt bord + solstol? Skulle vara jätte glad för alla tips. Vill så gärna ha svarta utemöbler.

Trevlig helg,Carina H

2009-06-05 @ 14:26:44
Postat av: Lotta

Irené och Jenny:

Jag har köpt trädet på nätet.

Men jag kommer inte ihåg vart.

Ska försöka leta upp detta åt er.

Ville haft ett Swedese-träd, men de är ju så dyra.

Kostar väl ett par tre tusen. Detta var billigt, ca 700 har jag för mig:) men jag får erkänna att kvalitén inte vart den bästa... Jonas har redan fått fixa med det.kram kram

Sandra:

Tack:) Jag önskar dig detsamma. kramis

Carina H:

Tack, vad roligt att vi har samma smak:)

Angående färgen så antar jag att det är Jotuns Trebitt oljelasyr du använt???

Den är ju som sagt en lasyr och blir inte täckande.

Det du bör göra för att få önskat resultat är:

Slipa/matta ner ytan (oljelasyren är ju så fet, så annars kommer inte färgen att fästa) Målartvätta och grunda sedan med "Visir" (Jotuns demidekk grundfärg) Därefter 2 strykningar med Jotuns Demidekk optimal fönsterfärg. Lycka till!!!

kram Lotta

2009-06-05 @ 19:42:13
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Lotta

Carina H:

Glömde säga att det går att sprutmåla med fönsterfärgen:)

2009-06-05 @ 19:44:06
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Mari

Vilka snygga gardiner, gillar öljetter. Gardinerna hänger så snyggt då. Tur man har mamma för jag överlämnar oxå de stora projekten till henne och tar gobitarna själv (de små).



Sprayfärg är min stor passion, går att göra om det mesta med det.....har precis avslutat ett projekt igen.



Hittade hit via en annan blogg....sånt är kul.



Ha en bra dag!

2009-06-06 @ 06:28:15
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: pysseliten

Kanon fina gardiner letar efter något liknand till vårat

sovrum ,jätte ljust och fräscht .Tur att jag inte köpt trädet ser jag det är kanon fint men mannen har fått gjort ett eget åt mig :)

2009-06-06 @ 07:37:57
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Lotta

Mari:

Kul att du hittat till mig:))

Ja, jag gillar verkligen öljetter:)

Gardinerna hänger som du säger väldigt snyggt!

Och sprayfärg, JA, det är ju toppen!!

Trevlig Helg!

Pysseliten:

Perfekt med en händig man som kan/vill fixa ett eget träd. Min skulle nog kunna men inte vilja;)

Trevlig Lördag!!

2009-06-06 @ 09:27:18
URL: http://lotenlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0