jordgubbar&smultron

Gustav  älskar både jordgubbar och smultron
(vem gör inte det;)
Han tycker att det är kul med egna plantor.
Så nu har jag vart och handlat 18st,
som jag har hjälpt honom att plantera
i ett par jordgubbskrukor.

Dessa ska nu få stå uppe på balkongen.
Smidigt att bara öppna dörren och gå
ut och vattna. För jag vet hur det brukar bli härhemma.
Gustav tycker det är kul de första dagarna.
Sen blir det jag som får ta över vattningen.

I övrigt har jag bara planterat lite dill och gräslök.
Visst, det finns inget godare än färskpotais från
det egna landet. Men jag klarar inte av att sköta det.
Och potatisodlarna ska ju leva dom också;)
Så mig passar det bäst att handla mina "potäter" istället.


Jordubbar och smultron har nu planterats i krukorna.
Hur är det hemma hos er?  Har ni land med smått och gott hemma?


Kommentarer
Postat av: Kristina

Hej! Vad fint du har det.. Gillar verkligen din uteplats! Visst är det härligt med egna plantor, och fördelen med att ha dem i krukor är att man slipper allt ogräs =)

Kram/Kristina

2009-06-02 @ 11:42:10
URL: http://vackravisioner.blogspot.com
Postat av: Vårt hus vid havet

Det är härligt med egna "gubbar"! Själv har jag (nästan) tagit beslutet att riva bort vårt jordgubbsland. Det har inte blivit skött som det ska, så det ser för hemskt ut nu. Får se i framtiden om tiden och orken och prioriteringen finns. Får istället åka på jordgubbsodling och plocka eftersom vi äter en hel del jordgubbssylt i vår familj!

Fortsatt trevlig kväll! / Jenny

2009-06-02 @ 21:12:04
URL: http://varthusvidhavet.blogspot.com
Postat av: Proforma - Irene

Ja, som du säkert sett så har jag ju en del! Förutom det vi sått så har vi också jordgubbar och smultron, röda och svart vinbär, rabarber och hallon+ äpple och päronträd. Visst ja... växthus med tomater och slanggurka också. Ja, det blir en del att passa men gillar man det så blir det så här :) Det är ju så gott att gå ut i landet och plocka det man vill ha och potatisen smakar bra mycket mer än den man köper.

Kram

2009-06-02 @ 22:07:00
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Blogg by Maliin Stoor

SJälv har jag ett gäng med örter att plocka av, såååå gott att hämta lite och klippa över salladen.



Annars har vi smultron på gården, lite här och där, växer vilt. Härligt!



Må gott



Maliin

2009-06-03 @ 07:02:51
URL: http://www.qreate.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0