Nytt balkongräcke

Balkongräcket är nu utbytt:)
Jonas och svärfar har sågat till nya ....
Därefter målade jag undersidan på dessa.
(Hade ju blivit svårt att måla dessa under när de sitter uppe)
Först grundade jag med Demidekk  Visir.
Sedan strök jag 2 ggr med Demidekk Optimal.
Nu är dessa uppsatta och ska så småningom målas på översidan.
Men först måste virket torka och dessutom ska jag spackla fula kvisthål innan.

(Jag har nu målat överliggarna på undersidan)


(Jonas och svärfar har fått dom på plats)


(Nu återstår det att spackla i fula hål, sedan ska de målas på översidan)


Forstättning följer om balkongen......
Nu är det inte så mycket kvar:)

Kommentarer
Postat av: Pysseliten

Det kommer bli kanon fint :) Jag packar för fullt nu blir det Varberg nästa :) Ha en bra vecka

2009-07-28 @ 19:03:35
Postat av: Vårt hus vid havet

Era överliggare, är det av tryckimpregnerat? Kan man måla på det direkt eller ska man vänta ett år?

Ser mycket fint ut, ska bli spännande att se resultatet!

Kram / jenny

2009-07-28 @ 19:28:07
URL: http://varthusvidhavet.blogspot.com
Postat av: Proforma

Så snyggt det är när det är lite rundat! Vi har helt kantigt, har aldrig gillat det!



Kram Irene

2009-07-28 @ 21:53:45
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Lotta

Pysseliten:

Há det så gottt i varberg!

(lite avis är jag allt;)

Jenny:

Ja, den är av tryckimpregnerat.

Ett år ska man inte behöva vänta. men allt beror ju på hur torrt virket är. Hur bygghandlaren har förvarat det. om det legat ute, eller torkat där inne? Det bästa är att alltid använda en fuktmätare.

Trät ska ha en mindre fuktighet än 17% för att man ska måla.

Irene:

Vi hade ock kantigt innan.

Jag tycker också att det är snyggare med rundat.

och både Jonas och bygghandlaren ansåg dessutom att det var bättre. Vattnet kommer ju inte bli "liggande" utan rinna av bättre nu.

Bra när alla är överrens:)

2009-07-29 @ 07:31:46
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: Weronica

Ser att mi inte ligger på latsidan. Vi kommer förbi & kikar en dag! Kram

2009-07-29 @ 09:09:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0