Lekstugor


Tycker att detta lilla huset är så sött och coolt.
Lekstugan kommer från Minihusen.
Mina döttrar hade också en liten lekstuga,
när de var små.
Minns hur kul de hade där:)

(Bilden lånad från "Minihusen")

Lekstugan  heter "Funkis" .
Den har 2 våningar och är på 4,3 kvm.
Priset 16 900 kronor

"När vi skapade lekstugan Funkis med loft
ville vi hitta en design som harmoniserade
med en av vår tids vanligaste husmodell,
den moderna funkisstilen eller "ny-funkis" som den också kallas.

De enkla och tydliga linjerna utan krusiduller
som förstärks av de geometriska figurerna i form av
rektanglar, trianglar och cirklar ger ett tidstypiskt intryck
som också matchar "ur-funkis" från 50- och 60-talet

Vi har försökt fånga upp takens lutningar i snedskurna fönster,
runda fönster i dörr och vägg med paletterna på farstukvisten.
Tillsammans ger de ett intryck av renhet och harmoni.

Det resulterade i en annorlunda, spännande och tilltalande design,
såväl estetiskt som funktionellt.

Citat från minihusen.se


Lyxvarianter finns det ju också.
Denna lekstuga har också två våningar.
Om du vill kan du få rinnande vatten, elektricitet, luftkonditionering,
kabel-tv eller ett trådlöst kommunikationssystem.
Priset är 136 500 kronor  

(bilden lånad från  Poshtots.com.)


Nedan en riktigt lyxig lekstuga!
En stor altan, ett mysigt loft och fönster som alla går att öppna.
Priset är 220 000 kronor på Poshtots.com
Som "hittat", eller hur?

 

Kommentarer
Postat av: Weronica

Jösses vilka lekstugor det finns. Vi kom hem igårkväll från Kungshamn. Så nu börjar jag att förbereda mig mentalt på att börja jobba på måndag...phu. Kram

2009-07-29 @ 09:07:06
Postat av: Mari

Wow! Så läckra men vad de kostar....men det kan ju ge inspiration till en som kan snickra själv.



Ha det så gott!!

2009-07-29 @ 18:25:49
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Jisses vilka små hus!

Vi har en gamma sliten röd lekstuga som jag fick för 100 år sen då jag jobbade på ett byggvaruhus och inte ens hade några barn.

Vad fint balkonggolvet blev!

2009-07-29 @ 21:59:53
URL: http://mammatillflera.blogspot.com
Postat av: Proforma

Jisses... vilka hus... och vilka priser! Jag som tyckte det första var dyrt... haha! Jag är inte alls insatt i vad lekstugor kostar, det förstår du, va! De två sista måste väl vara en liten flickas dröm!? Jag fastnade för det första!

Kram

2009-07-30 @ 00:19:10
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Lotta

Weronica:

Välkomna hem!

Vi får träffas någon dag, och "smida planer" ;)

kram kram

Mari:

Javisst, för det "händige" är det ju perfekt!

Há det gott.

Ulrika:

Tack:) Vår lekstuga är också gammal, och har blivit lite sliten. Har flyttat den till mina föräldrar.

Men vill inte göra oss av med den iaf. Kan ju vara kul att ha i framtiden om man nån gång får barnbarn.

Irene:

Ja, vilka PRISER! När tjejerna var små hjälpte min morbror oss att bygga en egen. Så vi kom billigt undan:) kram

2009-07-30 @ 06:32:38
URL: http://lotenlind.blogg.se/
Postat av: dagenskreativa

Vad cool funkislekstugan var:)



Kram Anna

2009-08-02 @ 23:53:18
URL: http://dagenskreativa.blogg.se/
Postat av: Vårt hus vid havet

Åhh så fina lekstugor!

En kompis lät en snickare bygga upp "Funkis" Så jag har sett den i verkligheten, jättemysig med loft.

Men priserna är ju mindre mysiga!

/ Jenny

2009-08-04 @ 09:17:41
URL: http://varthusvidhavet.blogspot.com
Postat av: victoria

jag vill prata med dig med telefonnen.

kicka nummern din

2011-07-21 @ 15:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0